שרות ייעוץ השקעות בעתות משבר

כאות פתיחה אכתוב כי מאגרי הידע של הציבור הרחב בכל הנוגע לתחום ההשקעות הם עצומים. עם זאת, הציבור ממעט לעשות שימוש במאגרי המידע הקיימים ונוקט בדרך המקובלת – שימוש בבעלי מקצוע בתחום. בעלי המקצוע בתחום נחלקים למנהלי תיקים/השקעות וליועצי ההשקעות בבנקים המסחריים.

עם פרוץ המשבר הפיננסי הנוכחי, שהחל במחצית הראשונה של שנת 2007, באו לידי ביטוי מקצועיותם של בעלי המקצוע בתחום הפיננסי. התוצאות היו הרות אסון ומרבית הלקוחות של אותם בעלי מקצוע איבדו הון רב כתוצאה מיעוץ כושל ואחזקת ניירות ערך שאיבדו ערך. ראוי לציין כי הסימנים למשבר והדרכים ששוק ההון להתמודד עימו זמינים לכל בעל מקצוע אלא שהמקצועיות הרעועה באה לידי ביטוי בשיא עוצמתה והתוצאות נראות כפי שהן – תיקי השקעות חבולים והפסדי עתק לעמיתים כתוצאה מיעוץ קלוקל.

 

גם האפיקים הסולידיים, בדמות קרנות פנסיה וקופות גמל, נכנסו אל לב הסערה כאשר רשמו תשואות בין הגרועות שרשמו אי-פעם, בעיקר כתוצאה מניהול, שיהיו כאלו שיגדירו אותו כהרפתקני, מצד מנהלי הכספים בגופים אלו שאמורים, גם הם, להיות מהמקצועיים בתחומם.

 

המסלול בו יש לבחור דומה ביתר שאת לברירות אחרות בחיים כגון בחירת רופא טוב, עורך דין טוב ומוסכניק מקצועי, ישר והגון. לאורך זמן אי יושר וחוסר מקצועיות עולים על פני המים ואכן גם בתחום ההשקעות כדאי לבחור את בעל המקצוע שעונה על הדרישות הרלוונטיות.

 

בהצלחה