למי להאמין…

קריאה יום יומית באתרי הכלכלה ושוק ההון השונים יכולה להוציא את הקורא מדעתו.

ביום מסויים הוא יכול לקרוא תחזיות שחורות משחור אודות השווקים הפיננסים וביום שלמחרת תחזית אופטימית באופן קיצוני. סקירות וכתבות שמצביעות על ירידות חדות בשווקים מיד מחר בבוקר ומנגד כתבה שקוראת למשקיע לנהוג בחכמה ולקנות מניות כאילו מחר התיקון מעלה יוצא לדרך.

לאלו שתוהים כיצד ניתן להתנהל בצורה כזו יש לי עצה מועילה אחת: כל תחזית, שחורה או ורודה, כדאי לנהוג בה בזהירות ראויה ולהכניסה לפרופורציה נכונה. כמו שעיתונות רוצה למכור ככה חוזה התחזית רוצה פרסום וכמו בתחומים אחרים גם בתחום הפיננסי הצהוב מוכר יותר.

לדוגמא:

שלילי: כתבה שפורסמה היום, שלישי 17.7.12, באתר של עיתון גלובס ובה ציטוט של אלברט אדוארד, אסטרטג בנק ההשקעות ‘סוסייטה ז’רנל’, שעל פי תחזית ניתוח טכני שלו השווקים קרובים מאוד לירידות חדות (“הדובים באים”)

קישור לכתבה: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000766366

חיובי: כתבה שפורסמה אתמול, שני 16.7.12, באתר של עיתון גלובס ובה ציטוט של אושרי אבטן מבית השקעות תמיר פישמן לפיה המחירים בשווקים אטרקטיביים להשקעה וזה הזמן לנצל הזדמנויות.

קישור לכתבה: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000766214

כמובן שההפכפכות נכונה לכל אתרי האינטרנט הכלכליים ולא רק לגלובס.

חיובי: היום פורסם באתר הכלכלי ‘ביזפורטל’ על ירידה חדה ביתרות השורט וכי הפעילים בשווקים אינם מאמינים בירידות.

קישור לכתבה: http://www1.bizportal.co.il/article/327869

שלילי: לצד החדשה החיובית על ירידה ביתרות השורט ישנו פרסום באתר הכלכלי ביזפורטל מאת יונתן קריספין שמזהיר את הקוראים מפני ירידות בבורסה המקומית.

קישור לכתבה: http://www1.bizportal.co.il/article/327825

מבלי לגרוע בטיב ובמקצועיות הכתבות, הכותבים והאתרים אני רק מעלה את נקודת המחשבה שכדאי להפעילה לפני שנוקטים פעולה על סמך הניגודים המוצגים או על סמך כתבות באתרי האינטרנט הכלכליים בכלל.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמים במסמך זה (להלן- “המידע”) מסופקים כשירות לקוראים ואינם משקפים בהכרח את עמדתו הרשמית של גיא חזן-יועץ השקעות פרטי. אין לראות במסמך ובמידע הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים המתוארים בו או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. אין לראות במידע המלצה או תחליף לשיקול דעתו המקצועי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבלת הצעות, או שיווק השקעות- בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא- לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות המובאות במסמך זה לתוצאות בפועל. אין לראות במסמך זה כמידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בנכסים הפיננסים המוזכרים בו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, לרבות מידע שנאסף ונערך על ידי גיא חזן-יועץ השקעות פרטי ומידע הנובע ממקורות אחרים, תחת הנחה שהינו מידע מהימן. מסמך זה אינו מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע האמור. המידע המופיע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר, וכן אינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו והדעות האמורות בו עשויות להשתנות ללא כל מתן הודעה נוספת. מאחר שכך, מסמך זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי אינו מחויב להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים ו/או עדכונים במידע מראש או בדיעבד. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במסמך זה, אם יגרמו, ואינו מתחייב כי שימוש במידע עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. כל הזכויות במסמך זה ובמידע שייך לגיא חזן-יועץ השקעות פרטי.