המלחמה שלי בתחום הקיברנטי

המלחמה ברצועת עזה ונפילת טילים על יישובי המדינה לא זרים לי. כתושב נהריה הצפונית אני זוכר עדיין איך כילד הציפו אותי חששות סביב האירועים. אני עדיין זוכר את הישיבה במקלט ושמיעת הנפילות והבומים הגדולים מסביב. אני עדיין זוכר לילות טרופי שינה והורים מבוהלים סביב.

לצערי, גם כאב לילד בן שלוש היה עלי לעבור את הדי הנפילות והבומים בזמן מלחמת לבנון השניה.

בשלושה ימים האחרונים אני חווה מלחמה נוספת – המלחמה הקיברנטית שלי.

לאחר שידרוג אתר האינטרנט החלו לצוץ בעיות. כמו בכל שינוי שעושים, בכל תחום, גם בתחום זה השינוי גרר בעיות. בעיות פתירות. מאחר שלקוחותיי שוכרים את שרותיי בתחום ההשקעות כך אני שוכר את שרותיהם של אנשי מקצוע בתחום – בוני אתרים, מומחי גוגל, מומחי אינטרנט וכל מי שמגדיר עצמו כמבין בתחום.

לשידרוג האתר בחרתי אנשי מקצוע נכונים – תוך שבוע האתר עלה לאוויר לשביעות רצוני. הניראות נפלאה, הקישורים עובדים וכולם הרעיפו מחמאות על האתר החדש.

החיבור עם האינטרנט ועם גוגל אפס היה יותר מורכב. האתר אמנם עובד אך שרותי גוגל אפס נפלו. במקרה זה הדרך לאושר היתה בעייתית משהו. אנשי המקצוע לא עשו עבודתם נאמנה ואתר האינטרנט שוב נפל ונעלם מהרשת.

אני, איש השקעות שכמותי, שאינו מבין בתחומים הללו, הרגשתי חוסר אונים משווע. אי הופעה של אתר האינטרנט במרחבי הרשת משולה לחנות ברחוב שהחליטה לסגור שלא מבחירה.

לאחר 48 שעות של חוסר אונים ואי שביעות רצון מהטיפול בבעיות הקיברנטיות שלי החלטתי שראשית כל האתר חייב לחזור לאוויר – והינה אני כאן. כל שאר הפעולות הדרושות ימתינו לבעלי מקצוע איכותיים יותר וכמובן לשבוע הבא.