טוויטר יוצאת להנפקת IPO הערב

בועת האינטרנט שהתפוצצה בשנת 2000 מעיבה על השווקים הפיננסים עד היום. אז, לפני 13 שנים, מדד הנאסד”ק נסק למחיר שיא של מעל 5,000 נקודות. הבסיס הרעוע לעליות השערים החדות היה כי האינטרנט הולך לשנות את העולם. כל חברת אינטרנט היתה מתומחרת ברמות מחירים תלושות מהמציאות והמומחים הסבירו כי לאור ההמצאה החדשה (האינטרנט) השווי מוצדק ועוד יש הרבה בשר לעליות שערים.

אז ההיסטוריה ידועה. האינטרנט בהחלט תפס אך רק 10 שנים לאחר מכן. מאחר ובשנת 2000 עדיין לא מצאו נוסחה לעשות כסף מרשת האינטרנט מדד הנאסד”ק התמוטט מ-5,000 נקודות לרמה של קרוב ל – 1,000 נקודות (כיום המדד נושק לרמה של 4,000 נקודות) ושלח את העולם לצונמי של ירידות שערים חדות שזיעזעו את הכלכלה האמריקאית והעולמית.

את חזרת האינטרנט לשווקים אני מייחס לגוגל (GOOG) שהונפקה בשנת 2003 (בשער 80 והיום שער 1,000) ובשנת 2012 גם ענקית הרשתות החברתיות – פייסבוק (FB).

בחודשים הראשונים בבורסה מניות פייסבוק ירדו בעשרות אחוזים והיה חשש שמה בועת האינטרנט החדשה צוברת תאוצה. המשקיעים לא היו מוכנים לקבל כללי משחק שכאלה ולכן רק לאחר חודשים רבים הצליחו מניות פייסבוק לחזור לרמת מחיר בו הונפקו המניות. פייסבוק כיוונה גבוה – החברה הונפקה לפי שווי חברה של 100 מיליארד דולר כאשר מכירות החברה עמדו על 5 מיליארד דולר.

היום בערב תהיה הנפקת אינטרנט נוספת – רשת המיקרובלוגינג – טוויטר (TWRT).

טוויטר תצא הערב ל – IPO ותנסה לגייס בבורסת NYSE  (סימבול – NYX) קצת פחות מ – 2 מיליארד דולר לפי שווי חברה של 14 מיליארד דולר. העניין הגדול הוא בעובדה כי הפרטים אודות טוויטר פחותים משמעותית ממה שהיה ידוע בהנפקות אינטרנט אחרות. הערכות הן כי החברה מכניסה כ – 700 מיליון דולר והיא רושמת הפסד בשורה התחתונה.

האם מניות טוויטר ישחזרו את האירועים שקרו לאחות הגדולה פייסבוק?!