מי מכיר את סודה סטרים?

יש כזאת חברה והמניות שלה נסחרות בוול סטריט לפי שווי שוק של קצת פחות מ – 850 מיליון דולר (SODA).

הסערה הגדולה סביב החברה התנהלה לא מזמן כאשר הידוענית סקרלט גוהנסון פירסמה את מוצרי החברה וארגונים פרו-פלסטינים אנטי ישראלים צעקו וגעשו ודרשו מהידוענית שלא לפרסמם מוצרי חברה ישראלית שחלק ממפעליה נמצאים בשטחים.

אז מה עושה החברה?

ממי ברז פשוטים זרם לו רעיון עסקי מבריק. סודהסטרים הפכה רעיון קיים לתפישה עסקית דינאמית ותוססת: מכשירי סודהסטרים הופכים מי ברז קולחים למי סודה תוססים ומרעננים, ועל ידי הוספת אחד ממגוון הסירופים של סודהסטרים פותחים פתח לעולם נפלא של משקאות קלים ותוססים במגוון טעמים. היישום המיוחד שלנו לרעיון, הפך את קבוצת סודהסטרים תוך שנים ספורות ליצרן ולספק הגדול ביותר בעולם של מערכות להכנת משקאות מוגזים בבית.

ומה מעניין בהשקעה במניות החברה “הפשוטה” הזאת?

העניין נובע דווקא מפעילות המתחרות – ואין הרבה כאלו.

חברה קוקה קולה העולמית כנראה מזהה ניצוצות של נגיסה בשווקים המוגזים שלה ולכן מעוניינת בדריסת רגל בתחום. לשם כך, רכשה קוקה קולה (KO) העולמית מניות (10%) בחברת גרין מאונטיין (GMCR) כך ששתי החברות יעבדו ויפתחו מוצר שדומה לפעילות ולמוצרים של סודה סטרים. פעילות אגרסיבית של קוקה קולה יכולה, ללא קושי רב, להזיק לחברה בסדר גודל של סודה סטרים ולי קשה לראות כיצד תוכל סודה סטרים לבדה להתמודד מול ענק בינלאומי כמו קוקה קולה.

אחד האירועים הבולטים שיכולים לקרות הינה התעוררות הענק השני בתחום המשקאות המוגזים – פפסיקו (PEP) – המשווקת את המתחרה הגדול לקוקה קולה – פפסי.

אז ההנחה היא שיתכן וחברת פפסיקו פשוט לא תרצה לוותר על השוק של סודה סטרים ומאחר שקוקה קולה מתכננת להכנס לשוק זה באמצעות גרין מאונטיין האפשרות של פפסיקו היא פשוט לקנות מוצר עובד – חברת סודה סטרים.

לדעתי, סביר להניח שבמידה ותתבצע עסקה מסוג זה היא תהיה בשווי שוק גבוה משמעותית מהשווי בו נסחרת כיום סודה סטרים.

.

.

.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמים במסמך זה (להלן- “המידע”) מסופקים כשירות לקוראים ואינם משקפים בהכרח את עמדתו הרשמית של גיא חזן-יועץ השקעות פרטי. אין לראות במסמך ובמידע הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים המתוארים בו או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. אין לראות במידע המלצה או תחליף לשיקול דעתו המקצועי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבלת הצעות, או ייעוץ השקעות- בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא- לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות המובאות במסמך זה לתוצאות בפועל. אין לראות במסמך זה כמידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בנכסים הפיננסים המוזכרים בו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, לרבות מידע שנאסף ונערך על ידי גיא חזן-יועץ השקעות פרטי ומידע הנובע ממקורות אחרים, תחת הנחה שהינו מידע מהימן. מסמך זה אינו מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע האמור. המידע המופיע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר, וכן אינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו והדעות האמורות בו עשויות להשתנות ללא כל מתן הודעה נוספת. מאחר שכך, מסמך זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי אינו מחויב להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים ו/או עדכונים במידע מראש או בדיעבד. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במסמך זה, אם יגרמו, ואינו מתחייב כי שימוש במידע עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. כל הזכויות במסמך זה ובמידע שייך לגיא חזן-יועץ השקעות פרטי