מי מכיר את עליבאבא (בלי 40 השודדים) ?!

לפני שנים רבות קם אדם בבוקר והחליט שאינו רוצה לעסוק עוד במקצועו – מורה לאנגלית. אז מה כן? הבחור, ג’ק מא, החליט לנצל את הפתיחות במדיניות הממשל הסיני בכל הקשור לקפיטליזם המערבי ויצא למסע עסקי שבו הקים את האי-ביי הסיני הראשון. לפני 15 שנה, בסין, מורה לשעבר… לא נשמע מתכון להצלחה.

ג’ק מא הצליח להקים את עליבאבא שמצליחה להתחרות בכל העולם ומהווה את אחד הקניונים הוירטואלים הגדולים בעולם, אם לא הגדול ביותר. לא מיותר לציין שגם אני באופן אישי מבצע רכישות בעליבאבא ורואה בא כמקור מהימן לרכישת מוצרים.

עליבאבא הצליחה היכן שחברות אחרות נכשלו ובימים אלו מתכוננת להנפקה בוול סטריט לפי שווי פנומנלי של סביב 100 מיליארד דולר כאשר המייסד, המורה לאנגלית, מחזיק סביב 9% מהמניות כך שיהיה שווה על הנייר 9 מיליארד דולר. תחליף לא רע לקריירת ההוראה.

מעבר לעובדה שהחברה מצליחה להציג ביצועים פיננסים נאים – על פי פרסומים שונים ההכנסות של מעל 6 מיליארד דולר (שנת 2013) ורווח נקי בשיעור של סביב 50% לערך – סביב 3 מיליארד דולר החברה פועלת בכל עת להרחיב את פעילותה גם לתחום המאוד מתפתח – מכירות בסלולר. 

בין הנהנים הגדולים בהנפקה, פרט למר מא, ניתן למנות את הבנק היפני סופטבנק ואת חברת האינטרנט האמריקאית יאהו (YHOO).

הסיפור של יאהו הוא החלק המעניין בסיפור. יאהו נסחרת כיום לפי שווי שוק של 35 מיליארד דולר.אחזקתה בעליבאבא במקרה שההנפקה תתבצע לפי שווי של 100 מיליארד דולר שוות המניות של יאהו בעליבאבא מעל 22 מיליארד דולר מה שמתמחר את עסקי הליבה של יאהו ב – 13 מיליארד דולר בלבד. ניתן לתמחר את עסקי יאהו ולהגיע לשווי גבוה יותר בניטרול האחזקה בעליבאבא.

במידה והנפקת עליבאבא תצא לדרך בזמן הקרוב וחברת יאהו תחליט למכור את מניותיה בחברה ניתן להעריך, בסבירות לא נמוכה, כי מניות החברה האמריקאית יעלו. ככל שהנפקת עליבאבא תצא לדרך בשווי גבוה יותר כך תיתכן תגובה חיובית במניות יאהו. וכמובן – להיפך.

בשנה האחרונה נעו מניות יאהו בטווח מחירים של בין 23-42 דולר למניה. אתמול (רביעי) ירדו מניות יאהו בשיעור חד של מעל 6%.

 

דילסקליימר

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמים במסמך זה (להלן- “המידע”) מסופקים כשירות לקוראים ואינם משקפים בהכרח את עמדתו הרשמית של גיא חזן-יועץ השקעות פרטי. אין לראות במסמך ובמידע הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים המתוארים בו או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. אין לראות במידע המלצה או תחליף לשיקול דעתו המקצועי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבלת הצעות, או ייעוץ השקעות- בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא- לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות המובאות במסמך זה לתוצאות בפועל. אין לראות במסמך זה כמידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בנכסים הפיננסים המוזכרים בו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, לרבות מידע שנאסף ונערך על ידי גיא חזן-יועץ השקעות פרטי ומידע הנובע ממקורות אחרים, תחת הנחה שהינו מידע מהימן. מסמך זה אינו מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע האמור. המידע המופיע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר, וכן אינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו והדעות האמורות בו עשויות להשתנות ללא כל מתן הודעה נוספת. מאחר שכך, מסמך זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי אינו מחויב להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים ו/או עדכונים במידע מראש או בדיעבד. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במסמך זה, אם יגרמו, ואינו מתחייב כי שימוש במידע עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. אין לראות בדוח זה ייעוץ השקעות, שיווק השקעות או תחליף לייעוץ או שיווק השקעות ואין לראות בדוח זה התאמה אישית וספציפית ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבות ומטרות השקעתו המיוחדים של כל אדם. כל הזכויות במסמך זה ובמידע שייך לגיא חזן-יועץ השקעות פרטי.