מעילות פיננסיות

כל פעם אני נדהם מחדש. אני עדיין מתקשה להאמין מדוע אנשים מין הישוב בוחרים פעם אחר פעם ליפול ברשת של נוכלים פיננסים למינהם שכל פועלם הוא למעול בכסף של אנשים אחרים. מנגד, אולי אותם אלו שלא עומדים בפני סיפורים על תשואות חלומיות הם אלו שמגיע להם ליפול ברשת של הנוכלים הפיננסים.

אותי, כמו רבים אחרים, לימדו שאין ארוחות חינם. תשואות של עשרות אחוזים זה סיפור שחייב להדליק נורה אדומה וכתבתי על כך לא מעט.

מעילות פיננסיות זה לא רק ניירות ערך ונוכלים פיננסים זה לא רק מניות או אופציות מעו”ף.

נוכלים פיננסים שמבצעים מעילות פיננסיות יכולות לבוא גם מהתחום הלוהט של השנים האחרונות – נדל”ן.

גם אם נצא מנקודת הנחה שגברת ענבל אור אינה נוכלת, הסיפור של קבוצות רכישה כנראה ספג מכה הגונה כתוצאה מפרשת אור. בנוסף, ממה שפורסם בתקשורת, מהלך העסקים מצביע, לכאורה, כי נעשו פה מעשים מאוד לא כשרים בלשון המעטה.

האירוע האחרון שפורסם והדליק אצלי שוב את הנורה האדומה הוא פרשת חברת אדמה שבשליטת קובי אורן. כמובן שהכל לכאורה והכל פורסם כבר בתקשורת.

“עיקר עיסוקה של החברה היה שיווק קרקעות חקלאיות לציבור, תוך שכנוע הקונים שעוד רגע ממש, הקרקע תופשר, ולמעשה, הם רוכשים “זכות לדירה”. שיחה עם רבים מלקוחות החברה מעלה כי באופן ממוצע, הפקיד כל לקוח בידי החברה מאות אלפי שקלים, ובמקרים מסוימים, הופקד סכום של קרוב למיליון שקל לכל לקוח, עם החתימה על החוזה”. גלובס

מה שמפליא אותי מאוד היא העובדה שהחברה, כך עושה רושם, ממשיכה לעבוד כרגיל. אתר האינטרנט עובד. וזאת למרות שמונה לחברה מפרק – עו”ד חגי אולמן.

אולמן גם סיפר כיצד פעלה החברה לגיוס כספים ולקוחות

“הרוכשים עברו רמה כזאת או אחרת של שטיפת מוח”, אמר. “הם הובאו למשרדים מפוארים, הוצגו להם מסמכים שקריים, כולל בורשורים של משרדי עורכי הדין וכן מסמך עלויות שקרי. השיטה הזו גרמה לכך הרוכשים חשו מוגנים לחלוטין”

בשורה התחתונה, לא כ”כ קשה לזהות פוטנציאל למעילה פיננסית ולכן כדאי להיזהר. ועדיין, כנראה שאמשיך להיות מופתע כל פעם מחדש כאשר תתעורר פרשה של מעילה פיננסית חדשה.