בנק אופ אמריקה: ‘סביר שאנחנו חיים במטריקס’

הבוקר קראתי בעיון את הפוסט שפורסם באתר הכלכלה האמיתית ולא יכולתי להתאפק ולכן אני משתף אתכם:

במסמך שפרסם השבוע בנק אוף אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה”ב, נטען שיש סיכוי של 20% -50% שאנחנו חיים במטריקס – כלומר שהעולם שאנו חווים אותו כ”אמיתי” הוא בעצם רק סימולציה. המסמך נשלח ביום שלישי האחרון ללקוחות הבנק במסגרת סקירת הבנק על המציאות העתידית.

הטענה הלא שגרתית הזו של הבנק מתבססת על דבריהם של אילון מאסק, ניל דה-גראס טייסון, ועל מאמרו של ניק בוסטרום בנושא. זה מה שכתב בנק אוף אמריקה ללקוחותיו בנושא:

“מדענים רבים, פילוסופים, ואנשי עסקים מאמינים כי קיימת סבירות של 20-50% כי בני האדם כבר חיים בעולם וירטואלי שמסומלץ על ידי מחשב. בחודש אפריל 2016 חוקרים התכנסו במוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע כדי לדון בסוגיה זו. אחת הטענות שהועלו היתה שאנחנו כבר מתקרבים לעידן של סימולציות תלת מימד ריאליסטיות שמיליוני אנשים יוכלו להשתתף בהן בו זמנית. אפשר להעריך כי עם השיפורים בבינה המלאכותית, המציאות המדומה וכח המחשוב, ייתכן כי חברים בציווליזציות עתידיות החליטו להריץ סימולציה ממוחשבת של אבות אבותיהם”.

“20%-50% סיכוי שאנחנו במטריקס” – מתוך ההודעה של בנק אוף אמריקה

 

בנק אוף אמריקה מדגיש שלושה תרחישים סבירים של ניק בוסטרום בנוגע לגורלו של המין האנושי: 1. הכחדה לפני שנגיע לעידן ה”פוסט אנושי” (עידן בו בני אדם יהיו מהונדסים טכנולוגית כך שיאבדו כל קשר לחיים “טבעיים”) 2. הגעה לעידן הפוסט האנושי אך מבלי שיערכו הדמיות על ההיסטוריה האבולוציונית 3. אנחנו כבר בתוך המטריקס.

בוסטרום מניח שצאצאנו כבר לא ייצרו את המטריקס בעתיד, משום שאם זה אפשרי סביר להניח שהוא כבר נוצר בעבר לפנינו, כשאנחנו כבר עכשיו בתוכו. כך או כך אם אנחנו אכן חיים במציאות שהומצאה בתוך מחשב – לא יכלו שם בעבר לייצר גרסא עם קצת פחות באגים?

.

.

נכתב ע”י ערן הילדסהיים

פורסם באתר הכלכלה האמיתית