הכל רע, השקעות טובות

למרבית השחקנים שמקצועם אינו השקעות בשוק ההון קשה לקבל את המתודולגיה המאוד פשוטה לטעמי שהשווקים עולים ומטפסים כאשר החדשות הרעות מתדבקות על דלתה של התקשורת הכתובה או האלקטרונית.

יש צורך בהבנה מאוד בסיסית של תהליך השקעתי שתחילתו במבט על העתיד ולא על העבר. דוגמא בולטת לכך היא פירמה המפרסמת את דוחותיה הרבעוניים או השנתיים. בדוחות הנ”ל מספרת הפירמה על ביצועיה ההיסטוריים עליהם שוק המניות כבר הספיק להגיב. תנועת ניירות הערך מעלה או מטה תתבסס על תחזיות הפירמה להמשך דרכה העסקית בטווח הנראה לעין – עיניה של הפירמה.

כמובן שיש יוצאים מין הכלל כגון תוצאות כספיות מרשימות שמפתיעות את המשקיעים לטובה או לרעה.

בסביבת המאקרו המצב דיי דומה. השווקים הפיננסים יגיבו לפני פרסום הנתונים הרלוונטים וההקבלה לימינו עת המשבר האירופי חוגג סביב – חדשות רעות הן דבר רע אך יתכן שההשקעות היום יהיו טובות. כמובן שאם המצב הולך ומחמיר אזי ההשקעות יהיו רעות אך הקונספט הרעיוני הוא זה שצריך להוביל את ההחלטה האם להשקיע ובמה.

הציפיה לחדשות טובות תתממש בסופו של דבר אלא שאז המחירים בשווקים הפיננסים כבר יגלמו את השינוי החיובי והתשלום עבור כניסה להשקעה יהיה יקר יותר. אולי זול אל מול העתיד הלא נודע אך יקר יותר אל מול הפחד שאחז בעת פרסום החדשות הרעות.

ברור לחלוטין שמאוד קשה לתרגל קניית ניירות ערך בעיתות משבר. זו בעצם מגבלה אנושית שניתן להתגבר עליה.

תחשבו מה קורה כאשר אתם חולים בשפעת: נחים רוב העת, קודחים מחום וללא תיאבון. לאחר ביקור אצל רופא המשפחה אתם יוצאים עם טיפול שתפקידו להחזיר אתכם לנורמאליות. לעיסת הכדורים המרפאים נעשית היום-כאשר רע לכם-על מנת לשפר את המצב בעוד שלושה ימים.

(במידה והדוגמא לא הובנה – לא נורא. רצוי להבין את הלך המחשבה בראשית הפוסט)

בהצלחה