מניית גוגל ב – 1000 דולר

אני עוסק לא מעט בכתיבה שלי בכל נושא השקעות ארוכות טווח. הטענה המרכזית שלי (ולא רק שלי) שתחום ההשקעות יכול לנצח ולהציג תשואה שעדיפה על פני כל השקעה אחרת רק כאשר ההתמקדות היא באמת בהשקעות ולא בכל מיני תרגילים פיננסים קצרי מועד שהוכחו ככושלים.

דוגמא בולטת היא חברת גוגל (GOOG) שמניותיה רשמו לאחרונה מחיר שיא בעל ארבע ספרות – 1,011 דולר למניה המגלם שווי חברה של מעל 337 מיליארד דולר.

כשבוחנים את ביצועי חברת גוגל אפשר להבין מדוע המשקיעים דחפו את שווי החברה מעלה. ראשית, אין היום בעולם משתמש אינטרנט שאינו יודע מי היא גוגל ומכאן גם מקור כוחה. החברה מצליחה לרשום רווחיות של מעל 12 מיליארד דולר ממכירות של יותר מ – 50 מיליארד דולר (לפי דוחות שנת 2012).

גוגל הצליחה עם השנים לקבע את מעמדה על אף שהיתה בין אחרונות חברות האינטרנט בעלות מנוע חיפוש שהצטרפו למשחק. כיום חברת גוגל מעניקה שרותים רבים נוספים שמוסיפים רבות לחווית המשתמש ואולי הנתון הזה גורם למשתמש הממוצע מאוד נוח להתאהב ולעשות שימוש בשרותי החברה.

מניות גוגל הונפקו לציבור בשנת 2004, בדיוק שנתיים לאחר שהשווקים בעולם התפרקו ונפלו וחברות אינטרנט רבות פשוט נעלמו מהמפה ומהשווקים הפיננסים בכלל. בועת הדוט קום הציפה את מדד הנאסד”ק בשנת 2000 לרמה של מעל 5,000 נקודות וכל חברת אינטרנט עם סיומת COM הצליחה להשיג שוויים של מילארדי דולרים. כמובן שלכל חגיגה יש מועד סיום ובמקרה של מדד מניות הטכנולוגיה בארה”ב סיום החגיגה היה חד וכואב עם צניחה במדד עד לרמה של קצת מעל 1,000 נקודות.

כשגוגל הנפיקה את מניותיה לציבור בשנת 2004 הסקפטיות היתה רבה. גם אצלי. הזיכרון מהשנים 2000-2002 ששחטו את כל בועת האינטרנט, וסחפו מטה גם חברות אמיתיות, היה עדיין טרי והחשש מחברות COM היה רב.

לאחר 9 שנים בהן גוגל נסחרת בבורסה ניתן לזהות את סיפור ההצלחה שלה. כן, היה ניתן כבר אז לזהות בדיוק כמו חברת אפל (AAPL). השימוש באינטרנט לא רק שאינו פוחת אלא עולה ואפל הצליחה להחדיר למשתמשי האינטרנט גם את השימוש הנייד (בשונה מהנייח) ולהעלות את הטרפיק באופן משמעותי. עלייה בנפח השימוש באינטרנט מעלה את נפח הפרסום באינטרנט וכאן נכנסת לתמונה גוגל שחלק גדול מהכנסותיה נובע מפרסום באינטרנט.

גוגל הונפקה בבורסה בשנת 2004 במחיר – 80 דולר למניה ולאחר 9 שנים נסחרת במחיר של 1,000 דולר. חישוב התשואה הוא פשוט וגם ההבנה כיצד הזמן הוא מרכיב חשוב בהשקעה.

.

.

.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמים במסמך זה (להלן- “המידע”) מסופקים כשירות לקוראים ואינם משקפים בהכרח את עמדתו הרשמית של גיא חזן-יועץ השקעות פרטי. אין לראות במסמך ובמידע הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים המתוארים בו או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. אין לראות במידע המלצה או תחליף לשיקול דעתו המקצועי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבלת הצעות, או ייעוץ השקעות- בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא- לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות המובאות במסמך זה לתוצאות בפועל. אין לראות במסמך זה כמידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בנכסים הפיננסים המוזכרים בו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, לרבות מידע שנאסף ונערך על ידי גיא חזן-יועץ השקעות פרטי ומידע הנובע ממקורות אחרים, תחת הנחה שהינו מידע מהימן. מסמך זה אינו מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע האמור. המידע המופיע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר, וכן אינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו והדעות האמורות בו עשויות להשתנות ללא כל מתן הודעה נוספת. מאחר שכך, מסמך זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי אינו מחויב להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים ו/או עדכונים במידע מראש או בדיעבד. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במסמך זה, אם יגרמו, ואינו מתחייב כי שימוש במידע עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. כל הזכויות במסמך זה ובמידע שייך לגיא חזן-יועץ השקעות פרטי