בנק מזרחי “משתולל” ברימונים

בצהרי היום (שני 11.5.15) נסעתי ברכב כאשר הרדיו מנגן ברקע. בין לבין יש פרסומות שאחת מהן היתה של הפיקדון המדהים של בנק מזרחי. 

בנק מזרחי מציע פיקדון רימונים (כך נקרא הפיקדון) ללקוחות כל הבנקים בריבית מצויינת עם אפשרות למשוך את הכסף בכל עת ושממש כדאי, עכשיו עכשיו, להתקשר ולהפקיד כסף בפיקדון המוצלח ולסגור עסקה (להם זה עולה יותר).

לא עמדתי בפיתוי.. פיננסים זה התחום שלי וחיפוש אחר תשואות טובות ללקוחות שלי זה א’ ב’. אפילו ג’. חייגתי, שאלתי, ביררתי. להלן התוצאות – תחזיקו חזק.

מבלי לשגע אתכם הקוראים בתתי התנאים אתמקד במספרים: 

הכי הרבה שנקבל ממזרחי בפיקדון רימונים – פחות מ – 0.4% לשנה.

אפשר גם פיקדון רימונים שיצמיד את הכסף שלכם למדד (ואם המדד שלילי אז בעצם אולי רק תפסידו כסף ולא תרוויחו)

עוד מוסיף פיקדון רימונים את אפשרות הפריים מינוס 1.5% (מנסיוני מעט מאוד אנשים מבינים מה זה ריבית פריים. הן בהלוואות והן במשכנתאות) מה שנותן 0.1% לשנה ובמידה והמדד עולה ב – 0.2% יוצא ששוב הפסדתם כסף.

בכל המסלולים הבנק מאפשר בצורה זו או אחרת נזילות כלשהי – לפעמים בלי קנסות ולפעמים עם (קנס=אי תשלום הריבית לתקופה).

אתמול נפגשתי עם לקוח שלי שטען בפני כי בנק הפועלים משלם לו על הפיקדון בסך 1.5 מיליון ש”ח ריבית של 1.3% לשנה. אני טענתי בפניו שזה לא הגיוני ולא אפשרי והוא התעקש והוסיף שאולי שגה אז .. “זה לא 1.3% זה 1.15%..” גם אני התעקשתי שזה לא אפשרי ולא הגיוני.

הסכמנו שנינו שהוא פשוט ירים טלפון לבנקאי וישאל אותו. הוא אכן התקשר וגם קיבל תשובה – הריבית על הפיקדון עומדת על 0.15% לשנה – 2,250 ש”ח לשנה.

אז לזכות בנק מזרחי – הפיקדון שלו שמשלם כמעט 0.4% לשנה – הוא כנראה הטוב ביותר בשוק כיום.

עם זאת, כשבוחנים את הריבית שנוטל הבנק על הלוואות שהוא מעניק ללקוחותיו מבינים שסביבת ריבית 0 (אפס) אינה שרירה בסיגמנט הזה וההפרשים (בכל הבנקים) בין התשלום על פיקדונות לבין גביית ריבית על הלוואות – זועקת לשמיים.