שוב הנפט תופס כותרת

ואני שואל – מה יהיה?

הבהלה לזהב השחור, פעם, היתה באמצעות רכישה פיזית של הסחורה.

מאז התקדם העולם וכולם “רצים” אחרי מכשירי השקעה עוקבים או אחרי חוזים עתידיים למינהם. שזו דרך עדיפה, לטעמי, להיחשף להשקעה בנפט השחור.

שימו לב מה קרה בשנים האחרונות בקרב “המומחים” לנפט..

בשנת 2008 המחיר לחבית נפט ביקר סביב 150 דולר – “המומחים צעקו” שהמחיר עוד יצבור תאוצה ועלול להגיע תוך זמן קצר לרמות של 250-400 דולר לחבית. התוצאה: תוך פחות משנה המחיר צנח לפחות מ – 35 דולר.

במחירי השפל של שנת 2009 “צעקו המומחים” שכתוצאה מהמשבר הפיננסי והתקדמות הטכנולוגית, המחיר של הנפט עלול לזלוג מטה לרמות של מתחת ל – 15 דולר. התוצאה: תוך פחות משנתיים נסק המחיר לחבית נפט לרמה של מעל 110 דולר.

עד שנת 2014 זז מחיר חבית נפט סביב 100 דולר. קצת למטה וקצת למעלה. ואז, באמצע שנת 2014 החל המחיר לנוע מטה ולאחר מספר חודשים נעצר ונע סביב 50 דולר. “המומחים” של אותה תקופה הסבירו לנו שמדובר במחיר מציאה. התוצאה: בחודש פברואר 2016 צלל המחיר אל מתחת ל – 30 דולר לחבית.

אני כותב את כל האמור כי כיום המחיר של חבית נפט נע סביב 50 דולר וכבר הספקתי לקרוא כותרות לפיהן “המומחים” רואים את המחיר מזנק לרמה של מעל 75 דולר לחבית.

מה אתם הייתם עושים? (אפשר בהגיה של חיים הכט)

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.