פנסיה IRA

כמה אנשים באמת דואגים לפנסיה שלהם? עד לפני זמן לא רב אפילו לא היתה חובה רגולטורית שכזאת. מתישהו המדינה התעוררה וכיום חלה חובת פנסיה לכל העובדים במשק.

החיסכון הפנסיוני הוא תחום גדול ומורכב שדרושה בו מומחיות של ממש. שימו לב, שעל מנת לעסוק בייעוץ פנסיוני יש חובה להחזיק רישיון פנסיוני בתוקף. גם כאן, בדומה לתחום ניהול וייעוץ בהשקעות, בעלי הרישיון פרוסים בין גופים שונים ויש רק מעטים המעניקים ייעוץ פנסיוני אישי, אובייקטיבי ובלתי תלוי.

הטענה הבסיסית שלי היא, בדומה לתיק ההשקעות, שאם אתם צריכים ייעוץ פנסיוני – לכו למומחה, תשלמו על הייעוץ כסף ותקבלו את הכי טוב והכי מתאים עבורכם.

בתוככי המרכיב הפנסיוני יש אפשרות לחסוך את הכסף הבינוני (השתלמות) והארוך (גמל) באמצעות קופות IRA.

חוסך אשר לא מעוניין בשרות מוצרי המדף הפנסיוני של החברות השונות יכול על פי בחירתו לחסוך את הכסף בקרן השתלמות IRA או בקופת גמל IRA.

משמעות החיסכון ב – IRA – Individual retirement account – היא פשוטה: ניהול אישי – אתם יכולים להחליט איך ינוהל כספכם לאורך חייכם עד היציאה לפנסיה ולהנות מיתרונות מיסויים הקיימים בחיסכון פנסיוני. במקום לקנות מוצר מדף (מוצר קיים אשר נמכר לכולם וללא התאמה אישית אליכם. בדרך כלל נמכר ע”י סוכן הביטוח) אתם מנהלים את כספכם לפי שיקול דעתכם ולפי מה שמתאים לכם.

כאשר אתם מחליטים לקחת את עתידכם ואת כספכם בידכם ומודעים ליתרונות הניהול האישי של הפנסיה באמצעות – IRA – כאן אני יכול להיכנס לתמונה ולייעץ לכם כיצד להשקיע את הכסף בתבונה בתוך קופת ה – IRA. כך בעצם אתם עוקפים את כל מוכרי המוצרים הפנסיונים ודואגים לכספכם באופן מיטבי ומדויק.

אז בין היתרונות לכך ניתן למנות את:

  1. השליטה בניהול הכספים
  2. יכולת התאמת רמת הסיכון למועד הצפוי למשיכת הכספים – גיל פנסיה ואילך
  3. יכולת מימוש תפיסת השקעות אישית או אידיאולוגיה אישית בהשקעה
  4. אפשרות לניהול אקטיבי לצדו של תיק ההשקעות “הרגיל”
  5. דמי הניהול נמוכים יותר לעומת קופות הגמל וקרנות ההשתלמות “הרגילות”.
  6. משקיעים פעילים המעוניינים להיות באסיפות וישיבות החברה בהן השקיעו
  7. שימוש ביועץ השקעות אישי, אובייקטיבי ובלתי תלוי

שימו לב, לחיסכון פנסיוני IRA יש מגבלות שונות וחלות עליו חובות וסוגיות שכדאי לדעת אותן לפני שפועלים. ולכן, אם אינכם בקיאים בנתונים, או בתחום ההשקעות, היזהרו לא לגרום לעצמכם נזק.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.