צפון קוריאה יורה טילים

הדבר הראשון שאני עושה כל בוקר, מוקדם בבוקר, הוא לעבור על כל אתרי החדשות. בעיקר מעניינים אותי הנתונים או מה שנקרא באמת – ח ד ש ו ת ופחות מעניין אותי פרשנויות למינהן על כל מיני נושאים כאלה ואחרים.

היום בבוקר אכן היו חדשות – הכותרת שתפסה אותי היתה צפון קוריאה. המדינה המבודדת, שבראשונה עומד שליט שאף אחד באמת לא מבין ויודע איך הוא נוהג ואיך ינהג בעתיד, ירתה טיל בליסטי שעבר בשמי יפן.

מבלי להיכנס לפרשנויות למינהן, חדשות שכאלה עלולות להכניס את השווקים הפיננסים ללחץ. אז לאחר שקראתי את החדשה עניין אותי לבחון מה קורה בשווקים הפיננסים. מאחר ובורסות המערב סגורות, הראשונות שאמורות להגיב הן הבורסות באסיה.

ובכן, הזעזוע לא כזה גדול מסתבר. הבורסה של יפן ירדה בשיעור קל 0.15% והבורסה של קוריאה הדרומית ירדה בשיעור של 0.29%. הבורסה של בנקוק עלתה חדות בשיעור של 1.77% ואילו הבורסה של שנחאי עלתה קלות בשיעור של 0.08%.

כפי שניתן לראות – משקיעי המזרח הרחוק פחות מבוהלים מהטיל הצפון קוריאני.

המעבר למערב נראה בשעה הזאת (יום שלישי 29.8.17 שעה 12:00) קצת יותר מורכב. השווקים בישראל ובאירופה רושמים ירידות שערים חדות של מעל 1% והבורסה בארה”ב עדיין סגורה.

מה יודע המערב שאינו ידוע למשקיעי אסיה? ובכלל, בעולם הטכנולוגי של היום המשקיעים הם הרי אותם משקיעים. חלקם ערים יותר חלקם ישנם פחות. המשקיעים הם אותם משקיעים.

עכשיו נעבור לחלק שהוא אינו חדשות אלא פרשנות:

יתכן והעולם המערבי חושש מתגובתו של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ? יתכן ולעולם המערבי יש יותר מה להפסיד?

בעודי כותב את הפוסט הזה אני בוחן איך מתנהגת תעודת סל על קוריאה  (הדרומית כן?! 🙂 ) הנסחרת כאן בבורסה בישראל: ירידה בשיעור של 1.47%. תעודת סל על מדד הדאקס הגרמני מציגה ירידה בשיעור של 1.4% ואילו מדד תל אביב 35 יורד בשיעור של 1.17%.

ועוד הערה שלי שהיא בגדר פרשנות.. שמתי לב שככל שהיום הזה מתקדם כך הולכת ונעלמת ההתעסקות התקשורתית בטיל הצפון קוריאני. מה שבבוקר היה כותרת ראשית – ירד אט אט לתחתית הרשימה..