תיק השקעות מן העבר

אתמול עברתי על תיקי ההשקעות של לקוחות שלי לשעבר. מדובר בתיקי השקעות שברובם היו סולידיים עם חשיפה מוגבלת לנכסי סיכון.

מדובר על לקוחות מבוססים יחסית. לא מיליונים אך לא כאלה הרעבים ללחם.

עם השנים שמתי לב שמגזר זה של לקוחות חושש לכספו הרבה יותר מאשר אלו הנוטים ליטול סיכונים גבוהים או מאשר אלו עם נכסים הרבה יותר גדולים. בעצם מדובר על לקוחות האמצע של הרף התחתון של גובה תיק ההשקעות.

ומאחר ומדובר במגזר שהחששות אצלו גבוהים יותר אזי כל הפסד קטן בתיק ההשקעות ישר מעלה חשש וצורך לבחון האם תיק ההשקעות מתנהל כמו שצריך.

כשהחששות גבוהים לא קל להסביר ללקוח למה תיק ההשקעות שלו ברווח קטן או חלילה בהפסד. ברוב המקרים לא מעניין אותו שהשוק שלילי. הלקוח רוצה רווחים. והרבה. ועכשיו.

אז כן, יש כאלה לקוחות שעל בסיס הפסד רגעי בתיק ההשקעות החליטו שאני לא מספיק טוב עבורם ולכן החליטו להפסיק את ההתקשרות איתי ואני הפסקתי לייעץ להם בתיק ההשקעות שלהם.

אז חזרתי לבדוק..

חזרתי לבדוק מה היה קורה אילו היו נשארים לעבוד איתי והיו מסוגלים להכיל את תיק ההשקעות שלהם אז. חזרתי לשנת 2012. שנה שהיתה לא פשוטה ובמיוחד זו שלפניה.

פתחתי תיקי השקעות שנעצרו אז ובחנתי מה היה קורה אילולי היו נשארים “לעבוד” עד היום. התוצאות הדהימו אפילו אותי.

כשלקוח מקבל ממני עידכונים מדי חודש חודשיים, וסיכום שנתי – פעם בשנה – קשה לראות את ההתקדמות רבת השנים. כל שנה מגרדים כמה אחוזים וממשיכים הלאה.

את תיקי ההשקעות הסגורים לא פתחתי כבר 5 שנים. כשפתחתי גיליתי רווחים פנומנלים. רווחים שהם כמובן רק על הנייר. שוב, מדובר בעיקר בלקוחות סולידיים ולא באינדיינים צמאי סיכון. ב – 5 שנים תיקי ההשקעות הללו רשמו תשואות מרשימות כאשר את עיקר התשואה אני מייחס לריבית שירדה וירדה ודחפה את התשואה של אגרות החוב במח”מ מטה בחדות. במיוחד אגרות החוב במח”מים ארוכים.

כל לקוח שלי מקבל שרות אישי ויחס צמוד. הוא ותיק ההשקעות שלו. גם אם תיק השקעות קטן וגם אם גדול.

אז אני חייב להודות שאני תוהה מה יגידו לקוחותיי לשעבר לאחר שיראו מה ואיך היה מתנהג תיק ההשקעות שלהם אילולי היו נוהגים אחרת ובוחרים להמשיך ולעבוד איתי. מה יגידו על תיק ההשקעות שלהם עם תוספת של אחוזי רווח גבוהים והרבה מאוד שקלים של רווחים.

סביר להניח שהם לא ידעו לעולם