איך מרוויחים מעל 5 מיליארד דולר וחוטפים מינוס 20% בבורסה

אם אתם משקיעים במניות בטוח שיצא לכם לא מעט להיתקל בניגודיות המופלאה של המניות הנסחרות בבורסה.

מצד אחד החברה מדווחת על אירועים טובים ומנגד המניה לא מגיבה. לפעמים אף יורדת. לפעמים יורדת בחדות.

השיא הוא כמובן סמוך לפרסום הדוחות.

כדאי לשים לב, משקיעי העולם נושאים עיניהם ומעריכים, איש איש והערכתו, לאן פני ביצועי החברה שבמניותיה הוא השקיע. ולכן, כשיש אכזבה מהתוצאות – סביר להניח שנראה מסכים אדומים.

דוגמא בולטת היא השורה העליונה של פוסט זה:

החברה פרסמה תוצאות רבעוניות. שימו לב, החברה רשמה הכנסות של מעל 13 מיליארד דולר (13,000,000,000 $) והרוויחה מעל 5 מילארד דולר (5,000,000,000 $). יש לא מעט חברות בעולם כולו שהיו כמהות לתוצאות שכאלה ולמספרים שכאלה ולשולי רווח שכאלה.

על פניו, תוצאות טובות שאמורות להועיל לבעלי המניות. תוצאות טובות, הכנסות גבוהות ורווח פנטסטי.

ועדיין, לאחר פרסום הדוחות אתמול עם תום המסחר בוול סטריט החל במסחר המאוחר להירשם לחץ גדול על המניות ובשיא נרשמה ירידה חדה של 24% במניות החברה.

ירידה שכזאת משקפת מחיקת ערך על הנייר בהיקף אדיר של מעל 150 מיליארד דולר.

למה המניה ירדה? כי סביר להניח שגם לאור התוצאות הטובות עדיין היו משקיעים שציפו ליותר ומה שהחברה הציגה לא סיפק אותם והם החלו למכור מניות בכל מחיר.

מרוויחים 5 מיליארד דולר וחוטפים מינוס 20% במניה.

עד שיפתח המסחר בארה”ב היום יתכן ויהיו שינויים.

כמובן שהחברה המדוברת היא – פייסבוק FB – שנסחרת לפי שווי של 630 מיליארד דולר.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.