הנאסד”ק עלה 30%. ואתה22?

איזה כיף זה החכמה של הבדיעבד. מסתכלים לאחור על מניה או מדד ואומרים “אם רק היינו משקיעים שם – היינו מרוויחים המון”.

כך גם ציבור המשקיעים.. מתבוננים במדדים ורואים את החכמה של הבדיעבד.

יש משפטי מפתח שניתן להיתקל בהם לא מעט כמו למשל:

אם היינו משקיעים במדד הנאסד”ק היינו מרוויחים 30%. בלי כל הווג’ארס של תיק ההשקעות

המשקיעים “שוכחים” מספר פרמטרים מאוד חשובים כמו למשל שתיק ההשקעות שלהם לא נמצא באסטרטגיה של 100% מניות. ואם כן, כל משקיע מתחיל יודע שלא שמים את כל הביצים בסל אחד. ואחרי כן, יש השפעה של שער החליפין. ובשורה התחתונה יש את “הפסיכולוגיה של הרגע” (הניסיון הנואל לתזמן את השוק בעליות או בירידות).

“הפסיכולוגיה של הרגע” היא המוקש הגדול ביותר בתיק ההשקעות שלך. לבצע שינוי בתיק ההשקעות תחת לחץ השוק הוא השינוי הרע ביותר. לאורך זמן הוא גם המרע ביותר והפוגע ביותר בתשואת תיק ההשקעות.

תיק השקעות בריא יניב תשואת שוק עם סטייה מסוימת לשני הכיוונים. צריך לזכור שתיק השקעות בריא בנוי שכבות שכבות ובכל רגע נתון תהיה שכבה אחת או יותר שתאפיל לחיוב או לשלילה על שאר השכבות.

במקרה של בעל תיק השקעות אל מול בעל רישיון (בדיוק התפקיד אותו אני ממלא) – תמיד תצוץ השאלה מדוע השכבות המנצחות אינן מככבות בתיק ההשקעות.

אני אציין כי אני לא מרפה. אני תמיד מסביר שהחכמה של הבדיעבד היא הזולה והקטנה ביותר.

איני יודע איזה מניה או מדד יככבו בעתיד.

אני כן יודע לתת מענה הולם לרצון המשקיע ליטול סיכון. נטילת סיכון עם חשיפה מירבית תוך מזעור הסיכון ע”י שכבות שכבות של השקעה.

אולי כך ניתן להמשיל את תיק ההשקעות..

סנדוויץ טעים בנוי שכבות שכבות. פסטרמה, חומוס, חריף, חסה, מלפפון ועגבניה.

תמיד תהיה שכבה אחת שתאפיל על האחרות ותמיד בסוף הסנדוויץ נזכור את השכבה עם הטעם המשפיע ביותר. מי שלא יהיה שבע עלול לתהות מדוע לא ביקש סנדוויץ גדול יותר או למה לא שם יותר פסטרמה.

המתכון המנצח לתיק ההשקעות הוא לבנות אסטרטגיה ולהיצמד אליה אך לדעת שניתן לעשות תיקונים בדרך. את התחזית נשאיר לחזאים.

כשיש אסטרטגיה התחזית לא רלוונטית

בתיאבון

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.