למה לא לפחד מהשקעות בבורסה

יש לכם רעיון לפוסט מעניין? אשמח אם תשתפו אותי (כאן, פייסבוק, וואט’סאפ, טוויטר, סמס ועוד)

את הרעיון לפוסט הנוכחי קיבלתי מחברה יקרה. נקרא לה ח.

כמו כל זוג צעיר, חלום הדירה “שותה” את כל ההון הפנוי. המעט שיש מתפקד כמפתח לדירת החלומות. הון עצמי ראשוני. עכשיו פותחים את החיים עם קירות יפים וחדשים ואפס מזומנים. אך דיון על דירה זה פוסט אחר.

מה שתפס אותי היה הנתון שחברתי ח ממש מפחדת מהבורסה. היא אמרה לי מפורשות שאם היה לה הון פנוי היא הייתה פוחדת פחד מוות מהשקעה בבורסה ואבוי – היא עוד עלולה להפסיד כסף.

ח טענה בפני כי עדיף מבחינתה להשאיר את כספה בעו”ש ובלבד שלא תפסיד כסף. אז גם אם ח לא מעוניינת להפסיד ולו שקל אחד אז הבורסה בהחלט יכולה לתת פתרון. אמנם היא תרוויח מעט מאוד אך עדיין ניתן להגיע למצב של סיכון אפס. אני לא הייתי לוקח אותה כלקוחה.

ח הבהירה בפני מדוע היא מאוד פוחדת. היא פשוט לא מכירה את תחום ההשקעה בבורסה והסיפורים והכותרות, בעבר ובהווה, על אנשים שהפסידו את כספם מרתיעים אותה הרבה יותר על אף ולמרות שיש סיפורים על אנשים שהרוויחו לא מעט.

על הבחירה בשנאת סיכון או בסיכון אפס אני משתמש באחת הדוגמאות הבולטות שאני אוהב – מצב הדרכים במדינה שלנו. כולנו מכירים בעובדה שיש תאונות דרכים ואף על פי כן אנו בוחרים ליטול סיכון ולצאת לרחוב ולטייל וללכת לעבודה ולעשות שימוש בדרך. במודע אנו בוחרים לעשות שימוש בדרכים על אף הסיכון הרבה שאנו מודעים לקיומו. אנחנו פשוט נוטלים סיכון מחושב. כנגד אני שומע גם לא מעט “אבל חייבים ללכת לעבודה”. אז זה נכון חלקית. אם כ”כ שונאים סיכון – אז בוא נמצא ג’וב של עבודה מהבית.

הדוגמא הנ”ל, ועוד שלל דוגמאות אחרות במהלך חיינו, מצביעה באופן מובהק שכולנו נוטלים סיכונים בכל רגע נתון.

אז במילים פשוטות – כולנו יודעים שאנו נוטלים סיכונים בכל רגע נתון ורק סיכונים שלא ברורים לנו נבחר לא להפעילם. הבורסה לניירות ערך היא אחד הסיכונים הללו.

אז למה לא לפחד מהשקעות בבורסה? מאוד פשוט..

  1. הבורסה מאפשרת לנו להגדיל את ההון שלנו.
  2. הבורסה מאפשרת לנו לבחור את רמת הסיכון אליה נהיה מוכנים להיחשף
  3. גם אם אין לנו מיליונים – הבורסה מאפשרת לנו להשקיע גם סכומים קטנים
  4. הבורסה יכולה לחשוף אותנו פיננסית לעולם שדווקא מוכר לנו (למשל, מי שעוסק ברפואה – יהיה לו קל להבין חברות בתחום)
  5. הבורסה פורסת את עולם ההשקעות בפני כל גווני המשקיעים. ויש.
  6. הבורסה פורסת את עולם ההשקעות בפני כל אוהבי או שונאי הסיכון וכולם יכולים למצוא את מקומם שם.
  7. הבורסה פורסת את עולם ההשקעות על כל גווני התחכום שבה. ויש.
  8. הבורסה יכולה לענות על צרכיו של כל משקיע ומשקיע.

אז למה השקעה בבורסה זה לא הימור? מאוד פשוט..

  1. בבורסה נסחרות מניות של חברות אמיתיות
  2. בבורסה ניתן לבחור את רמות הסיכון
  3. תפקידה של הבורסה היא לפתח את הכלכלה
  4. הגן האנושי חותר להמשיך ולהגדיל את הרווחיות של החברות
  5. הגן האנושי חותר לשיפור מתמיד של חייו ושל חיי אחרים
  6. אם אתה עצמאי סביר להניח שיהיה לך יותר קל להבין את סעיף 6: אתה תמיד דואג להגדיל את העסק, לשפר את המכירות ולהגדיל את הרווחיות. ככל שתצליח – כך העסק שלך יהיה שווה יותר.
  7. בניגוד להימורים שם המצב הוא בינארי 1\0 (הפסד-רווח) – בהשקעות בבורסה המצב הוא ההיפך הגמור.

לסיכום:

נכון, בשביל לצאת לרחוב אנחנו לא צריכים ייעוץ. אנו סומכים על עצמנו שנדע לנהל את הסיכון שבדרך ונגיע בבטחה למעוז חפצנו. כאשר מדובר בסיכונים שזרים לנו – לא לוותר עליהם. פשוט לעשות שימוש בבעל מקצוע מתאים.

בהשקעות בבורסה כדאי שיהיה בעל מקצוע שיידע ללוות ולהדריך מתי אסור “לחצות את הכביש” ומתי יש “רמזור ירוק או אדום”.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.