כל 2% = זעזוע

אנשים משקיעים בנדל”ן לא מעט. אם למגורים ואם כהשקעה. מחפשים אחר העסקה המשתלמת ובאים במשא ומתן עם המוכר על המחיר הרלוונטי. משקיעים המון כסף, מתווכים הלוואות, משכנתאות ועורכי דין ולבסוף נאנחים לאחור בנחת שיש להם השקעה בנדל”ן.

ברוב המקרים, הנדל”ן שנרכש זה עתה שייך בכלל לבנק. אבל בוא לא נקלקל את החגיגה.

מאותו רגע ואילך שאלת המחיר והשווי של הנדל”ן, שזה עתה נרכש, כלל אינם מעניינים.

מי שקנה דירה לא בודק את מחירה יום למחרת וגם אל שבוע למחרת. מחיר הדירה גם לא מתפרסם בעיתון, באינטרנט או בכל פלטפורמה אחרת.

מי שקנה דירה במיליון שקלים לא ישאל את עצמו ביום שלמחרת האם הדירה שווה 2% יותר או פחות וגם אם ישאל – אין את מי וגם אם יש את מי – אף אחד לא באמת יעשה מעשה רק בגלל תנועה שכזאת.

ותיק השקעות של מיליון שקלים? מניות, אגרות חוב, קרנות נאמנות… פה העסק הופך להיות מורכב הרבה יותר.

גם אם נשים בצד את המורכבות והמקצועיות הדרושה לבניית תיק השקעות – הפסיכולוגיה עובדת שעות נוספת.

במקרה של תיק ההשקעות המשקיע יכול לבדוק בכל רגע נתון מה שוויו. 

בתיק ההשקעות ניתן לראות את תנועת ההון, את תנועת הרווחים ואת תנועת ההפסדים ומאחר שכך יש תקופות של אופוריה פיננסית ומנגד שעות זעזוע ומשבר כי תיק ההשקעות זז 2%.

הקונספט המקצועי בין קנית דירה לבין קניה של מניות הוא זהה – קונים נכס!!! כאשר כמו כל דבר בחיים גם כאן – יש 2 צדדים למטבע + צד אחד שלישי ואחרון.

נדל”ן לא סחיר, נדל”ן לא נמדד בשוויו ברמה היומית, נדל”ן נדרש לסכומי השקעה גבוהים מאוד.

תיק השקעות סחיר, שוויו נמדד מידי רגע ואפשר להשקיע גם סכומים קטנים.

תנועת ההון שבה השווקים הפיננסים זזים מידי רגע באים כרועץ לחלק מהמשקיעים שמזדעזעים מכל תזוזה של 2% במדדים. בדרך כלל הזעזוע מגיע רק כאשר התזוזה היא שלילית. עוד לא נתקלתי ב – 27 שנותיי בתחום במי שניכר בו זעזוע שהשוק עולה 2%.

לסיכום:

כאשר בעל מקצוע פועל לטובת תיק ההשקעות אין באמת סיבה להזדעזע מכל תזוזה של 2% במדדים.