חיסול בהאא אבו אל עטא ושוק ההון

הסיכול שביצע צהל ברצועת עזה אל מול השווקים הפיננסים – יש כאלה שיראו קשר ישיר ויש כאלה שלא ימצאו אפילו קצה חוט.

אני תמיד מזכיר לקוראי ששוק ההון והשקעות פיננסיות אינן לזמן קצר. לעולם לא. הסיכול של המחבל הערבי – בהאא אבו אל עטא – הוא דוגמא נהדרת.

מדינת ישראל החליטה להוציא לפועל את סיכול המחבל ומנגד החליטו הערבים להגיב בירי טילים על ישראל. האירוע הזה מתגלגל כבר יומיים ועל פי ההיסטוריה ייגמר עוד יום-יומיים.

עם תחילת האירוע הביטחוני שותקה חצי מדינה – החל מעוטף עזה ועד למרכז תל אביב.

ועם זאת, הבורסה לניירות ערך אינה מראה סימני חולשה הקשורים לאירועי הביטחון. בינתיים. הסיבה העיקרית היא שמדובר באירוע, חמור ככל שהוא, בטווח הזמן הקצר.

בזיכרוני אני עוד זוכר את פיגועי אוסלו במהלך שנות התשעים – בהם נרצחו עשרות ישראלים – ועם כל הצער שבכך, המשקיעים של אז היו מפילים את השוק ממש עם פרסום כל פיגוע ופיגוע אך ככל שחלף הזמן הבינו המשקיעים אט אט שהפיגועים לא ישנו את המומנטום הכלכלי ומדובר בחדשות של הזמן הקצר. אט אט תגובת השווקים הפיננסים נהייתה מתונה יותר ויותר לכל פיגוע.

גם במלחמת לבנון השנייה השוק הזדעזע בטווח הקצר. ביומיים הראשונים של מלחמת לבנון השנייה ירד השוק ב 3-4 אחוזים. ביום השלישי למלחמה השוק המשיך לצנוח ב 3-4 אחוזים אך סגר את יום המסחר בטריטוריה חיובית של 3%.

מאז השוק למד את ההשפעה של אירועים ביטחוניים ומגיב בהתאם ולכן, החיסול של בהאא אבו אל עטא ותגובת הארגון שלו בירי טילים על ישראל  אינם בעלי השפעה שלילית חזקה על הבורסה.

כולי תקווה שהאירוע יסתיים במהרה וללא נפגעים בצד שלנו