מתי השווקים ישנו כיוון

חודש מרץ יהיה זכור כחודש בו וירוס הקורונה הצליח לזעזע את השווקים. אולי לזעזע זו מילה חלשה מדי למה שבאמת קרה.
כעת, כולם רואים את השחור הגדול שמתקרב ומאמינים שרק רע עוד יכול להיות. יתכן ויש צדק מסויים בשחור הזה אולם חייבים גם להכין תוכנית יציאה ממנו.

התשובה לשאלה מתי השווקים יחלו לעלות אינה נמצאת מעבר לפינה אך ברור כשמש שזה יגיע מתישהו ומעטי מעט יהיו מוכנים לכך.

אז כל שנותר הוא לחפש סימנים ולהכין תשתית נכונה.

אם אתם משקיעים שרואים איך השווקים ממשיכים להתרסק בשנים הקרובות – אז תעצרו כאן. אם אתם משקיעים שמבינים שהעולם יחזור לתפקד בטווח הזמן הקרוב – שנה שנתיים – אז אולי כדאי שתמשיכו לקרוא.

אני שם על השולחן 3 נקודות עיקריות:

  • מכפיל הון בבנקים סביב 0.5
  • שבירה מוחלטת של משקיעי הלונג
  • חדשות רעות טובות יותר

אף אחת מהנקודות לא מהווה חישוב מתמטי אלא יותר ניתוח פסיכו-כלכלי כפי שאני רואה אותו מנקודת מבטי וניסיוני.

מכפיל הון 0.5 בבנקים:

בנקים זה עסק קשוח. במיוחד בתקופות משבר. עסק שמתעסק עם כסף על מנת לייצר עוד ועוד ממנו. לא אלאה אתכם בחישובי מכפילים אך שמתי לב שכל משבר בשווקים הפיננסים החל להראות סימני יציאה וחיוביות כאשר הבנקים נסחרו סביב מכפיל הון של 0.5. זה בעצם אומר שעל כל חצי שקל שנשקיע נקבל שקל שלם במיידי. עסקה טובה.

שבירה מוחלטת של משקיעי הלונג:

בכל משבר, קל וקשה, תמיד יהיו משקיעים סופר חיוביים יתר על המידה. המשקיעים הסופר חיוביים יחזרו להשקיע מיד כשהשוק ירד. גם כשהשוק ממשיך לרדת הם מצליחים לראות רק את הצד האופטימי ובטוחים שהשוק אוטוטו חוזר לעליות. כשהמשקיעים האלו נשברים – זה זמן מצוין לבחון איך חוזרים לשוק.

חדשות רעות טובות יותר:

זה נשמע אולי רע. בחודשים הקרובים הקורונה תביא עלינו חדשות רעות. אפילו רעות מאוד. עם זאת, הוודאות הולכת ומתפשטת – רע כמה שזה נשמע. ועדיין, החדשות הרעות הללו יזרמו ואף יחלו להיות סוג של שיגרה ומבלי שנשים לב החדשות הרעות יהיו רעות פחות ככל שיחלוף הזמן. השווקים יזהו שפחות רע ויגיבו בהתאם ואף על פי שיהיו משקיעים שיחשבו שהרע לפנינו – החדשות הרעות הטובות יותר כבר ישלטו בשווקים. 

לסיום:

קראתי מאמר יפה לפני זמן לא רב. אחד המשפטים שצדו את עיני היה ש”אף רמקול לא יעבור ברחובות ויודיע שהגיע הזמן להשקיע והירידות הסתיימו”. ולכן, כדאי לתכנן את אסטרטגיית ההשקעה כבר היום.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.