ניתוח מחצית 2020 ומבט קדימה

שנת 2020 התחילה בנמנום קל.

אף אחד לא ידע ולא חשב שאנו בפני סערה שטורפת את הקלפים כולם. זה החל בפברואר ונמשך עד היום כאשר במבט קדימה הפתרון יהיה כנראה בסוף שנה או במחצית הראשונה של 2021.

מגפת הקורונה הפילה את השווקים בעשרות אחוזים והצעדים הממשלתיים יחד עם הבנקים המרכזיים, וארה”ב בראשם, הצליחו לעצור את המפולת הפיננסית ולהפוך את השווקים ממאוד שליליים למאוד חיוביים וכל זה בטווח של 3 חודשים. איך אמר נשיא ארה”ב “אעשה כל שידרש” או בשפתו

שלו “Do whatever it takes” בכדי לתמוך בייצוב המשק ותמיכה מלאה בפעילות הכלכלית.

טווח זמן קצר הוא מאוד מתעתע. למי מנסה לתזמן – כדאי שיתכונן לכישלונות והפסדים. מנגד, בטווח הארוך ואפילו הבינוני ניתן לייצר סביבת השקעות עם תכנון משוואת סיכוי \ סיכון הרבה יותר נוחה וברורה.

ההערכות הן שהריבית תמשיך להישאר נמוכה ולכן המניות יישארו האלטרנטיבה למשקיעים.

בשאלות היכן להשקיע משבר הקורונה נותן תשובות מצוינות ומדוייקות – טכנולוגיה אמריקאית.

עושה שכל בסה”כ להיחשף להשקעות בתחומים טכנולוגיים ולחברות טכנולוגיות המאפשרות לנהל חיים גם בצל מגפה ולאחריה.

חלק לא מבוטל מהתקשורת הבין אישית, עסקית ומדינתית מתבסס על האינטרנט ולכן חברות הטכנולוגיה מזהות זאת ופועלות לשיפור והרחבת עסקיהן.

עסק מתרחב וגדל הינו עסק מרוויח יותר ומכאן שווה יותר ומכאן שמניותיו יציגו תשואות חיוביות.

הריצה לעבר פיתוח חיסון או תרופה לקורונה עוזרת כמובן גם לסקטור הרפואי לסוגיו. אם בחברות הפועלות למציאת חיסון או תרופה, חברות הפועלות בציוד רפואי ועוד.

נקודת מוצא של סוף למשבר, גם אם זה יקח זמן, תביא גם סקטורים אחרים לנקודת תחתית שממנה ניתן יהיה לראות תשואות חיוביות.

הסקטור הראשון שיהנה מיציאה מהמשבר ושיפור ניכר בכלכלה זה סקטור הבנקאות והפיננסים – בנקים, חברות ביטוח וחברות השקעה.

כדאי לשים לב.. אני כל הזמן כותב (וגם אומר למי שמוכן להקשיב) אל תנסו לתזמן את השוק או את הסקטור בטווח הזמן הקצר.

על מנת לייצר תשואה ולייצר ערך – יש צורך באסטרטגיה ויש צורך בסבלנות וארח רוח. הזמן הבינוני ובמיוחד הארוך עושה פלאים לתיק ההשקעות.

וזיכרו – אף אחד לא עובר ברחוב עם רמקול ומודיע שהמשבר תם.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.