פתרונות השקעה בזמני מגיפה ולאחריה

צריך לחדד מאוד את מה שקרה פה בזמן התפרצות מגיפת הקורונה.

לפני כן אחדד את מה שהיה לפני המגיפה. בין שלל פתרונות ההשקעה המקובלים היתה החלוקה הגיאוגרפית. מקובל לפזר את ההשקעה שלנו גם ברמה הגיאוגרפית – ישראל, אסיה, אירופה, מזרח אירופה, ארה”ב, דרום אמריקה, אפריקה.

הירידה החדה במחירי ניירות הערך כתוצאה מהתעצמות משבר הקורונה ולאחר מכן ההתאוששות החדה הצביעו על מודל נוסף שיש להתייחס אליו בבואנו לנתח את מבנה תיק ההשקעות.

לא עוד רק גיאוגרפיה. כן לסקטור-גרפיה. כתבתי על זה באוקטובר האחרון.

דוגמא בולטת היא במדד ת”א 35 אל מול וול סטריט. בעוד האחרון עלה מהשפל בעשרות אחוזים לעבר שיאים חדשים, מדד ת”א 35 נשאר מאחור בפיגור של עשרות אחוזים.

בחינה קצרה תגלה שמניות הטכנולוגיה הן שמשכו את וול סטריט בעוד שמניות שאינן טכנולוגיה נשארו במקום ובמקרים מסויימים אף הלכו לאחור.

מניות FAANG היו בין הגדולות המובילות – פייסבוק, אפל, אמזון, נטפליקס, גוגל – שמשכו את וול סטריט מעלה, כמו גם הכוכבת של 2020 – מניות טסלה שטסו מאות אחוזים ויחלו להיסחר במדד S&P500.

במדד ת”א 35 לא היו כוכבות טכנולוגיה כאלה ולכן המדד לא תיקן את כל הירידות של מרץ 2020.

מה שאני רואה לנגד עיני זה לשלב בתיק ההשקעות סקטורים שהעתיד יעשה להם טוב. צריך לזכור שהריחוק החברתי הנדרש או הכפוי שולח את אנשי החזון ואת אנשי הטכנולוגיה למצוא כל מיני פתרונות שיטיבו איתנו ויתכן מאוד שהפתרונות הללו ישארו פה הרבה אחרי שהמגיפה תעלם לה. אם בחיסון ואם בתרופה. או שניהם.

הדוגמא הסקטוריאלית הבולטת ביותר לטווח הקצר היא חברות הפועלות במגזר הציוד הרפואי. אין ספק שחברות המגזר עובדות קשה לטובת אספקת ציוד שוטף כמו גם השלמת מלאים לצד אספקה עתידית.

סקטורים בולטים נוספים – התחבורה החשמלית שצוברת תאוצה. גם תחבורה אישית, גם תחבורת המונים וגם תחבורה עסקית. העולם רוצה פתרונות נקיים יותר, שקטים יותר וזולים יותר. מה שמחבר אותי מיד לסקטור לא פחות חשוב – חברות הפועלות בתחום האנרגיה הירוקה ופתרונות אקלים. על זה כתבתי גם פה.

כל נושא התקשורת שמחויב בפס רחב יותר, הן לטובת אינטרנט מהיר יותר והן לטובת יכולת לקיבולת תנועת נתונים גבוה יותר – מרים לסקטור ה – 5G.

סקטור צד מעניין נוסף הוא המחסנים הלוגיסטיים – שם מאחסנים את כל השרתים שמזיזים לנו את כל הטכנולוגיות.

השכלול האינסופי של המערכות הפיננסיות שאחראיות על הכסף שלנו – בנקאות, השקעות, ביטוח – מה שמניע בסופו של דבר את העסקים, גם הוא סקטור שראוי לבחון את הצמיחה שלו בעיתות המשבר והריחוק החברתי – פינטק. לטעמי, השיפורים פה ימשיכו להשתכלל ולהישאר איתנו לעד.

עוד סקטור בולט הוא הענן. עוד ועוד עסקים מוצאים את עצמם פועלים במסגרת טכנולוגיית ענן וברגע שהצעד נעשה – כבר לא הולכים לאחור והפתרון הזה תורם לעסקים באופן בולט.

מה שמקיף את כולם זה סקטור ההגנה מפני התקפות סייבר – זה בדיוק כמו בעולם האמיתי שמצריך מאבטח, משטרה, צבא – כך גם המערכות הממוחשבות שלנו. בין אם בענן, בבית, בתקשורת ובכלל – ההגנה נדרשת, ונדרשת להתעדכן, כל הזמן 7\24.

עוד סקטור שתפס את עיני הוא סקטור הפוד-טק. כל נושא הנדסת המזון, לטובת אנשים שמעוניינים לשמור על הבריאות שלהם ועל בריאות בעלי החיים, תופס תאוצה בשנים האחרונות והחברות המובילות בתחום מקבלות שוויים גבוהים.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.