צברתם הון פנוי – איפה משקיעים את הכסף

הצלחתם בחיים. הצלחתם לצבור הון נזיל. שאפו.

מה עושים עם הכסף?

יש לא מעט אנשים שישר יקפצו ויאמרו – לקנות דירה. יש כאלו שיאמרו – תכנית חיסכון בנקאית. ויש שיאמרו שהדרך הטובה ביותר לפעול היא באמצעות תיק השקעות.

השקעה של הכסף באמצעות תיק השקעות משמע – הכסף קם כל בוקר לעבוד, לעבוד קשה ולעבוד עבורכם. המטרה יכולה להיות שמירה על ערכו או מטרה מאתגרת יותר – השאת תשואה והגדלת ההון הפנוי.

בכל מקרה – השקעת ההון הפנוי באמצעות הפעלת תיק השקעות כדאי שתיצמד לכללי אצבע מחמירים:

1. הכסף שלכם תמיד בשליטה שלכם – בבנק שלכם

2. בעל הרישיון עובד עבורכם

3. אובייקטיביות ואי תלות

הכוונה היא מאוד פשוטה – כאשר הכסף בשליטה שלכם אתם נמצאים תמיד בעניינים. וכמו שכתבתי כבר במאמר קודם – קחו כבר אחריות על הכסף שלכם. וזה בהחלט חלק מהעניין.

חלק מהאחריות הזו היא גם לבחור את איש המקצוע הנכון. שימו לב – על מנת לעסוק בתחום ההשקעות יש צורך ברישיון ברור – רישיון יעוץ השקעות.

ולאחר בחירת בעל הרישיון הנכון כדאי שיהיה אובייקטיבי ובלתי תלוי – וישרת אך ורק את האינטרס שלך ותיק ההשקעות שלך.

בניה של תיק השקעות הינה תהליך ארוך ומורכב ובעיקר שיהיה מותאם בדיוק לאופי שלך כמשקיע ומתאים ככל הניתן לפרופיל הסיכון הנכון. עם סיום בנית תיק ההשקעות יש צורך בליווי צמוד ושוטף ובייעוץ ממוקד בכל עת שמצריך שינוי, שיהיה לטובת תיק ההשקעות.

איך עושים זאת?

ראשית, פותחים אופקים ועושים שימוש בכל הכלים שעומדים לרשותנו. מניות, אג”ח, קרנות נאמנות, קרנות סל, ETF – בארץ ובחו”ל, והכל בהתאם למה שמתאים לתיק ההשקעות. הפיזור הוא חלק חשוב בבניית תיק השקעות ובניהול סיכונים ולכן כל מוצר סחיר (כזה שאפשר לממש ברגע) יעמוד לרשותנו – מכל סוג ושל כל חברה וכל מנפיק ובלבד שיתאים לפרופיל הסיכון, מחיר מתאים וביצועים העולים על המתחרים.

על השאלה למה עדיף ייעוץ אישי על פני ייעוץ של חברת ניהול תיקים או בנק – התשובה מוחצת וחדה: יועץ אישי הוא היחידי שמייצג את האינטרס שלך. יש 9 נקודות אותן מניתי במאמר קודם שלי בעניין:

9 התועלות שלי כיועץ השקעות פרטי:
1. אובייקטיביות ואי תלות
2. שקט נפשי
3. חיסכון בעמלות
4. בקרה על תשלומי עמלות
5. ניסיון רב שנים
6. מומחיות
7. שרות וזמינות
8. קבלת שירות מיועץ השקעות קבוע
9. צריכה וניתוח מידע 24/7

ואלו בדיוק הנקודות שלא קיימות בגופים אחרים.

על השאלה למה לא להשקיע בנדל”ן, יש תשובה והיא מורכבת.

השקעה בנדל”ן יכולה להיות טובה אך במרבית המקרים לא מודעים לכל תעצומות הנפש הנדרשות על מנת להוציא לפועל את העסקה ולתפעל אותה.

חתימה על ניירת רבה, הוצאות עו”ד, מיסוי, הוצאות תיווך, הוצאות שמאות והוצאות לתיקונים ושיפוצים וכמובן תחזוקה שוטפת. וכל זאת עוד לפני שמצאנו דייר נחמד, וגם אם מצאנו -מה יקרה אם פתאום הדייר לא משלם? אם פתאום לא מוצאים דייר במחיר הרצוי? אם הדייר משאיר אחריו חובות? דירה הרוסה? על כך ניתן להוסיף יכולת מימוש נמוכה והשקעה של כל הכסף בשק אחד – לא תמיד רעיון טוב.

כמובן שיש עוד 2 אלמנטים חשובים שלא מחושבים בעת קניית דירה:

  1. התשואה המתקבלת – ההון הפנוי שלכם אמור לעבוד ולייצר תשואה. האם חישבתם מה התשואה לפני שקניתם את הדירה?
  2. אי נזילות – קניתם דירה בכסף ועכשיו אתם רוצים 10,000 ש”ח או 50 אלף או 100 אלף לטובת חתונה של הילד, נופש בקריביים, סתם לבזבוזים או לרכישת מוצרים חדשים לכל הבית. אפס. אפס עגול של נזילות. הכסף שלכם מושקע בקירות ולא ניתן למכור כיור או קיר לטובת הנזלת הכסף.
פרמטרתיק השקעותדירה להשקעה
נזילותמלאהנמוכה מאוד
מיסויידועמורכב
הוצאות עסקהנמוכות מאודגבוהות
איש מקצוע מלווה המייצג אותיקייםאין
תנודתיותגבוהנמוכה
פיזורגבוהאין
רף כניסהנמוךגבוה

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.