איך להרוויח בבורסה

רווח בבורסה זאת חוויה שקשה להסביר אותה. אושר צרוף להרוויח כסף מכסף.

למרות זאת, מחקרים מצביעים על העובדה שהאדם הממוצע מרגיש קושי וצער רב יותר כשהוא מפסיד מאשר האושר שמתלווה כאשר הוא מרוויח.

עכשיו צריך להתנהל בין שלל ההרגשות שבין לבין וכמובן לדעת להתמודד עם רגשות הקצה.

לא מעט חושבים שכיועץ השקעות יש בידי כדור בדולח בו אני רואה בהכרח מה יהיה מחר ואיך ניתן לגזור מזה רווחים. אז אין לי כדור שכזה. הטענה שאני אוהב לעשות בה שימוש היא “מי שיודע מה יקרה מחר, אני רוצה להיות חבר שלו”. צר לי לאכזב. אין לי כדור בדולח, לאף אחד אין וגם אף אחד לא מכיר מישהו שיודע מה יקרה מחר – ועם זה צריך להתנהל מעכשיו ואילך.

אך יש דברים שאני כן יודע.. למשל, בעל מקצוע תמיד יהיה טוב יותר מחובבן. או למשל, התמדה וזמן קונים רווח בסבירות גבוה. עוד אני יודע שמי שמנסה לתזמן את השוק דינו להיכשל. אני גם יודע שמחקרים הצביעו על העובדה שמי שמפספס את הימים הטובים ביותר בשוק לאורך התקופה (ואין רבים כאלה) מפספס תשואה נאה.

אז אולי זה קלישאתי ואולי כבר כתבו על זה מיליון פעם – אך הכלל עדיין נישאר בתוקף: רוצים להרוויח בבורסה? תתמידו! תנו לעצמכם זמן השקעה רב ככל הניתן! אל תנסו לתזמן את השוק! ואל תתפתו לרווח מהיר.

אם אתם לא מסוגלים – תנו לאיש מקצוע – יועץ השקעות פרטי – לטפל בתיק ההשקעות שלכם.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.