משקיעים קטנים מול וול סטריט

לאורך ההיסטוריה קמו לא מעט תנועות. תנועות מחאה לשינוי חברתי ששמו להן למטרה לשנות את המנגנון. שינוי מנגנון ממשלתי, אירגוני, מדינתי וכלכלי.

והינה, הפעם הגיע המחאה גם לוול סטריט באופן שונה מהמצופה. בשונה מהמחאה הקודמת נגד וול סטריט – ‘לכבוש את וול סטריט’ – הפעם המחאה עושה שימוש בכלים הפיננסים העומדים לרשותה.

הטענה הבסיסית שלי היא שההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לכל אדם להיחשף לכל המידע בשווקים בכל עת, בדיוק כמו גדולי המשקיעים בוול סטריט או בתל אביב או בלונדון. ההבדל היחידי בין המשקיע המקצועי לבין המשקיע החובבן היא היכולת לנתח את המידע ואיך ומתי לעשות בו שימוש. למי שתהה – משקיע מקצועי מתפרנס מהשקעות לעומת משקיע חובבן שפרנסתו תלויה במקצוע אחר.

אז מאחר והמידע חשוף לכולם והטכנולוגיה מאפשרת גם לשתף את המידע – באה לעולם מחאה חדשה. התאגדו להם משקיעים קטנים תחת אפשרות שיתוף מידע מהיר והנעה לפעולה והחלו להזיז כספים לעבר מטרה מדויקת ומטורגטת – מניות עם אחוז שורט גבוה. כתבתי כבר על סוג הפעילות בשורט – כאן.

המשקיעים הקטנים הובלו ע”י קומץ שגרר אחריו רבים כך שהפעילות של כולם העצים את המחאה כנגד וול סטריט, כנגד קרנות הגידור וכנגד כל מי שאינו “קטן” וזאת גם כאות מחאה ו”לדפוק את העשירים” וגם כחלק מרצון להתעשר מהפעילות. אולי בעיקר בכדי להתעשר?!

התפתחות פלטפורמות טכנולוגיות מאפשרות למשקיעים הקטנים לפעול כך ואפשרו לצבר משקיעים קטנים להיות כאגרוף אחיד וגדול בבואם לבצע פעולת השקעה.

המשקיעים הקטנים גם רוצים “לדפוק” את העשירים וגם ובעיקר רוצים להתעשר בעצמם. אם באים משקיעים נוספים שנותנים כוח לעניין – מה טוב. המשקיעים הקטנים עשו שימוש במגוון רחב של פלטפורמות מסחר, פורומים ואפליקציות להעברת מסרים – וזאת על מנת לפעול כגוף אחד גדול ומשפיע.

גם כאן, הטענה הבסיסית שלי היא שאת וול סטריט לא ניתן לנצח. אפשר לנצח מערכה אחת אך במלחמה תמיד וול סטריט תנצח. המשקיעים הקטנים הצליחו לרגע קט לנצח את וול סטריט. אחדות ואחידות הפעילות שלהם מול המניות שנבחרו היתה חזקה ואינטנסיבית ואכן פגעה בקרנות הגידור ובשורטיסטים. אך כאן הסתיימה המערכה. מרבית המשקיעים הקטנים שהסתערו על המניות – הפסידו כסף ורק מיעוט קטן הצליח להרוויח.

לסיכום:

תורת ההשקעות לא השתנתה ועל מנת להרוויח – יש צורך לעמוד בכל תנאי ההשקעה הידועים.

ואם אתם רוצים “לדפוק” את וול סטריט – קחו בחשבון שאולי תצליחו לנצח מערכה אך בהכרח תפסידו במלחמה.