ניתוח טכני

אפתח בעובדה: אני מומחה בניתוח טכני.

יש כל מיני שיטות השקעה בבורסה – טובות יותר וטובות פחות. אך שיטת הניתוח הטכני היא הכי קוסמת לציבור הרחב. היא מתיימרת לתת תשובות מהירות מתי ואיך לפתוח פוזיציה בנייר ערך ועוד יותר מזה – מתי ואיך לסגור אותה – ובסוף התהליך אפילו לרשום רווחיות. עקבית.

לפני יותר מ 20 שנה, שנים ספורות אחרי שנכנסתי לעולם ההשקעות, נחשפתי לשיטת הניתוח הטכני והחלטתי שזה יכול להיות מעניין והלכתי ללמוד את השיטה.

נהנתי ללמוד ונהנתי יותר מזה לעשות שימוש ולבצע.

אכן הוקסמתי.

ההתקדמות הטכנולוגית אפשרה למנתחים הטכניים לעשות המון פעולות שפעם היו מאוד קשות ליישום.

ההתקדמות של תוכנות לניתוח טכני פתחו בפני, ובפני כל העוסקים בניתוח הטכני, עולם חדש ומופלא שאפשר עבודה קלה יותר עם תשובות מהירות יותר.

צר לי לאכזב את קוראי.. נטשתי את השיטה מהר מאוד. השיטה הטכנית אולי טובה לטווח קצר ואולי מאפשרת לקרוא את חכמת ההמונים אך מכאן ועד לשיטה שמאפשרת להרוויח בבורסה המרחק הוא רב מאוד.

עדיין אין מחקרים אקדמאיים שמצביעים כי ניתוח גרף המניה הוא בעל ערך שממנו ניתן להפיק רווחים.

נכון, אף שיטה לא מבטיחה רווח. לא השיטה הטכנית ולא שיטות אחרות. אך עם זאת, מאחר והניתוח הטכני בא לתת מענה מסוים לטווח הקצר – אז ההנחה המובנית היא סיכון גבוה יותר וירידה משמעותית ביכולת להרוויח.

הניתוח הטכני יכול אולי לשמש אותנו על חכמת ההמונים ויכול ללמד אותנו אולי על מגמות מסוימות אך מכאן ועד לעשות שימוש בניתוח טכני על מנת לפתוח פוזיציה בנייר ערך – שוב – המרחק הוא רב.

גם בתחום המט”ח, שם אולי היה יכול להיות לניתוח הטכני יתרון מסוים, הוא כשל ואינו מספק תשובות על רווחיות עקבית.

ואחרי כל זה, כחלק מהרחבת הידע, אני בעד ללמוד את השיטה ולדעת מה וכמה היא יכולה לתרום למסגרת הכוללת של מיקסום הרווח בתיק ההשקעות שלנו. אני יותר בעד הבסיס של השיטה מאשר השימוש הנרחב בכל מיני מתנדים.

אפשר ללמוד על השיטה כאן

וכמובן שיש לא מעט תוכנות שמסתובבות בשוק.