קונה ניירות ערך? כמה אתה מתמקח על המחיר?

בבואנו לבצע קניה של ניירות ערך כמו מניות, אגרות חוב, קרנות סל או ETF’ים, יש לנו אפשרות לנקוב מחיר בו אנחנו מעוניינים לבצע את העסקה.

במבט על הבוק (ספר הפקודות) נראה את 5 ההצעות הטובות ביותר (בישראל, של קניה או מכירה) ולצד המחיר הנוכחי\האחרון ננסה להגדיר את המחיר שמתאים לנו.

לפעמים ההפרשים בין הפקודות הוא מזערי. שברירי שברירי אחוזים. לפעמים ההפרשים גדולים ויכולים להגיע לאחוזים ניכרים.

כמובן שככל שהמסחר בנייר הערך ער יותר – כך ההפרשים יהיו קטנים יותר.

מנגד, בקרנות נאמנות אין צורך לבחור או להציע מחיר והעסקה היא כביכול “אוטומטית”. ברגע שנשלחה הוראת קניה או מכירה – יהיה ביצוע כבר בסוף היום בהתאם למחיר של הקרן. אין למשקיע שליטה על מחיר הביצוע.

אז איזה מחיר נבחר בבואנו לקנות ניירות ערך שאינם קרנות נאמנות?!

אני גורס שאם מצאנו חברה טובה להשקיע בה, אם במניה או באגרת חוב, ואנחנו צועדים לעבר זמן לא מבוטל של אחזקה – המחיר היום פחות רלוונטי.

תחת הנחה שמדובר בהשקעה לזמן ארוך שתפקידה להשיא לנו תשואה גבוה – ההתמקחות על המחיר היום היא מיותרת.

להכניס הוראת קניה בשער נמוך באגורה אל מול המוכר הראשון רק לשם ההתמקחות על המחיר – נראית לי מיותרת.

להניס הוראת מכירה בשער גבוה באגורה אל מול הקונה הראשון רק לשם התמקחות על המחיר – נראית לי גם היא מיותרת.

בשני המקרים אנו עלולים למצוא את עצמנו עם עסקה גרועה מאוד רק בגלל התמקחות שולית אל עבר השלמת העסקה הגדולה.

כמובן שנקודת המוצא היא שנייר הערך עם מסחר ער.

אז מה עושים?

אני מחזיק בגישה שאם אני רוצה לקנות נייר ערך היום – זה כי אני מעריך שמחירו היום זול אל מול הפוטנציאל קדימה. אעשה מאמץ לקנות במחירים המוצעים ולמלא את את הפוזיציה. כנ”ל אם אני רוצה לצאת מפוזיציה – אמכור הכל.

קוראים לפקודה הזאת – MARKET.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.