מי רוצה להשקיע במחסנים

בשנה האחרונה המגזר הטכנולוגי היה בשמיים. הקורונה חידדה עבור המשקיעים איך הטכנולוגיה יכולה לעזור לעולם להתמודד עם המגיפה ולנסות לנהל אורך חיים כלשהו תחת סגרים ומגבלות תנועה.

העולם החל לנצל את הטכנולוגיה שהציעה פתרונות פנטסטיים כך שניתן יהיה לבצע אין ספור פעולות ללא יציאה מהבית כולל הזמנת מוצרי פנאי ומוצרי MUST והכל בלחיצת כפתור.

הקניונים המסורתיים ומרכזי המסחר הפכו למיותרים.

ההיי טק תמיד היה תחום השקעה סקסי עם חלומות לתשואות גבוהות וזה כמובן לצד סיכונים מוכרים. אך לצידו החל להתפתח מגזר שכל כולו תלוי היי טק אך בסיסו LAW TECH קלאסי.

התקשורת און – ליין העולה והמתפתחת בין החברות שמוכרות מוצרים לבין הצרכן הסופי גרמה למצב בו יש צורך דחוף בניהול שרשרת המשלוח ומכאן גם לאחסון המוצרים.

אחסון מוצרים הוא דבר מורכב. הוא פיזי. הוא גדול. הוא מצריך ניהול ממוקד, מאורגן ומחושב.

מכאן נולד הצורך במחסנים לוגיסטיים ומרכזי הפצה בכל רחבי העולם דרכם יעברו הסחורות בין החברות ועד לצרכן. ולפעמים גם במסלול ההפוך – מהצרכן בחזרה לספק.

אז בשורה התחתונה אני מדבר בסה”כ על נדל”ן. אין פה היי-טק ואין טכנולוגיה סקסית.

השקעות בנדל”ן נעות על הרצף הפחות מסוכן ועל אחת כמה וכמה אל מול השקעות בהיי-טק.

ולכן, כשמודדים את ההתפתחויות הטכנולוגיות ואת העליה המשמעותית בצורך במרכזי הפצה ובמחסנים ובניהול האופרציה הזאת – עושה שכל לבחון השקעה מסוג זה.

בין החברות הפועלות בתחום בארה”ב ניתן למנות את אמזון, פרולוג’יק, עליבאבא, וולמארט ועוד.

ומי שקורא אותי יודע שאני בדרך כלל מעדיף לקנות את המגזר ולא מניה בודדת.

בארץ יש קרן מחקה של תכלית.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.