אינטל INTC

שלא כמנהגי – הפעם אכתוב כמה מילים על חברת אינטל INTC.

אינטל פועלת בשוק הבינלאומי, עם מרכז מוביל בישראל, והיא בין המובילות בתחום המעבדים.

לא סתם החברה מוכרת גם כענקית שבבים כאשר ברבעון האחרון Q1 הציגה תוצאות טובות ועקפה את התחזיות עם הכנסות של כמעט 19 מיליארד דולר, אך המשקיעים לא היו כה נלהבים ובטווח הקצר המניה קיבלה סנוקרת.

מדובר במפלצת של חברה – נכון להיום החברה נסחרת בשווי של 225 מיליארד דולר כאשר ב-12 החודשים האחרונים התשואה שלילית ועומדת על 7% – ובחמש השנים האחרונות עומדת התשואה על מעל 70% שנזקפת כמעט כולה למה שקרה עד 2019 ולאחר מכן סוג של עמידה במקום.

הבעיה של היום ושל הטווח הקצר היא כמובן הפגיעה בשרשרת האספקה והמחסור החמור בשבבים. זה בהחלט חלק ממשבר הקורונה שפקד את העולם ועדיין אין ביטחון שהמשבר כולו מאחורינו.

בעיה נוספת של החברה היא התחרות העזה מצד ענקיות מעבדים ושבבים אחרות ובעיקר מול חברות השולטות בסיגמנט בו אינטל רוצה להוביל בתחום כרטיסי המסך – החברות AMD ואינווידיה.

כאן בדיוק טמון אולי הסוד.

לא נראה שאינטל מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים ולראות איך העולם מתקדם והיא נשארת מאחור ולכן נראה כי החברה שוקדת על התקפה הן מול AMD והן מול אינווידיה.

בכוונת אינטל להביא את כל החוזקות שלה בתחום המעבדים אל תחום כרטיסי המסך.

מומחים מובילים בתחום שמסקרים את הנושא הטכנולוגי רואים את מאמצי החברה להגיע ליכולות על בכל נושא כרטיסי המסך ומה שהם יכולים להציע למשתמשי הקצה – “רגילים” וגיימרים.

אם אינטל תצליח לנגוס בנתחים מ AMD ומאינווידיה ותספק לשוק את מה שחסר למתחרים – יתכן והמשקיעים יחלו לראות שוב את פוטנציאל העסקים של החברה. במיוחד אם זה יתורגם לדוחות משופרים.

הכלל הוא שכאשר המשקיעים מרוצים – המניות עולות.

האם יהיו מרוצים?

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.