מידע מבטיח על מניות

מי לא רוצה לקבל מידע מקדים ומבטיח על חברות ועל ביצועיהם העסקיים?!

שהרי אם המידע יגיע אלינו ראשונים נוכל בקלות לתרגם את המידע לכסף – נקנה מניות של החברה רגע לפני פרסום המידע וכשזה יתפרסם המניות יעלו ונמכור את אחזקותינו. נקנה בזול – נמכור ביוקר. דיל טוב.

יש לא מעט אנשים שחושבים שהמידע מגיע קודם כל לברוקרים ולמנהלי ההשקעות ורק לאחר מכן מגיע לכלל האזרחים.

ישנם כאלה שחושבים שהמידע הזה מאפשר לברוקרים ולמנהלי ההשקעות להשיג תשואה עדיפה על שלהם.

אז הנתונים הללו ממש אינם מדויקים. אפילו שגויים.

מנהלי ההשקעות מצליחים להשיא תשואה טובה משל כלל הציבור ולו בגלל העובדה שהם מקצועיים יותר וזו עבודתם.

ולגבי המידע? פה יש לי חדשות טובות וחדשות פחות טובות.

החדשות הטובות – המידע מגיע לכלל הציבור בדיוק באותו הזמן. אין עדיפות לאף ברוקר, לאף מנהל השקעות ולאף גוף השקעות בקבלת מידע רלוונטי על חברות הנסחרות בבורסה. הכלל של שוק משוכלל שבו הציבור צריך לתת אמון, חייב להיות במצב אחיד בו כלל השחקנים חשופים לכל המידע בכל נקודת זמן ללא עדיפות ומשוא פנים.

החדשות הפחות טובות – אמנם המידע מגיע באותו הזמן לכלל הציבור, אך יכולות הניתוח של הנתונים בידי ברוקרים ומנהלי השקעות גבוהים לאין שיעור לעומת כלל הציבור. ומאחר שלבעלי המקצוע יש עדיפות בניתוח מהיר של הנתונים כך באה העדיפות שלהם על פני הציבור הרחב.

זאת ועוד, לברוקרים ולמנהלי ההשקעות יש אורך חיי השקעה ארוך יותר לעומת המשקיע הקטן שמבצע שינויים תכופים בתיק ההשקעות ולכן גם בעת חדשות טובות יתכן והמשקיע הקטן יממש רווח קצר טווח בעוד מנהל ההשקעות יבין את הפוטנציאל ויעבה השקעתו ויקצור פירות בעתיד הרחוק יותר.

אני מדגיש כי המידע הוא לא תמיד מספרים ודוחות כספיים. בלא מעט פעמים מדובר בהגיון פשוט וניתוח והבנה של המציאות והתאמתה למניות המתאימות.

יותר קשה להתמודד עם מידע רחב שמצוי במציאות היום יומית שלנו ולהתאים אותו למניה מסוימת מאשר לנתח דוחות כספיים.

לסיכום:

המידע פתוח ונגיש לכולם באותו זמן.

יכולות עיבוד וניתוח – זה כבר מקצוע בפני עצמו.