נפח מסחר נמוך

נשאלתי על ידי חבר קרוב מהם הפרמטרים העיקריים אותם כדאי לבדוק בבואנו לבחון האם ההשקעה ראויה.

יש לא מעט פרמטרים כאלו.

מכפילים, אזור כלכלי, הסקטור, המומנטום, הסביבה הפיננסית, סנטימנט המשקיעים ועוד.

אך יש נתון אחד שעלול להפריע בעת קבלת ההחלטה: נפח המסחר בנייר. כמה כסף או ערך נקוב עוברים מיד ליד מידי יום.

סקירת 6 נקודות שכדאי לשים אליהם לב..

נקודה מס’ 1:

אם בדקנו את החברה ולהערכתנו היא מתאימה לפרוטפוליו שלנו – יהיה קושי מסוים לקנות מניות מאחר והמסחר דליל מאוד. פעולת קניה אגרסיבית תקפיץ את המחיר ותייקר משמעותית את העסקה ונאבד מומנטום שווי משמעותי.

דרך הפעולה המתאימה היא קניה במנות קטנות מאוד לאורך זמן ממושך.

נקודה מס’ 2:

אם בדקנו את החברה ולהערכתנו כדאי להוציא אותה מהפרוטפוליו שלנו – יהיה קושי מסוים למכור מניות מאחר והמסחר דליל מאוד. פעולת מכירה אגרסיבית תדרדר את המניה למחירי שפל ועלולה לפגוע בנו באופן משמעותי.

דרך פעולה מתאימה – מכירה במנות קטנות מאוד לאורך זמן ממושך.

נקודה מס’ 3:

בין אם יש לנו אחזקה בנייר ובין אם לאו – יש הבנה שהמסחר הדל משפיע באופן אגרסיבי על המחיר. עם מעט מאוד כסף ניתן להשפיע משמעותית על שווי החברה.

נקודה מס’ 4:

נפח מסחר נמוך יכול להעיד על חוסר עניין בחברה. אם הגענו למסקנה שהחברה נסחרת עמוק מתחת לשווי שלה והיא ראויה להשקעה – אפשר לאסוף אט אט, מתחת לרדאר, ולהגיע לפוזיציה משמעותית בנייר במחירים נוחים.

נקודה מס’ 5:

נפח מסחר נמוך גורם לתנודות שערים חדות ולידיים חלשות לבצע פעולות מהירות ושגויות.

נקודה מס’ 6:

משקיע אסטרטגי אינו אמור להתרגש מתנודות חזקות בשווי השוק במיוחד כאשר ידוע לו שמדובר במניה דלת סחירות ובעיקר כאשר היחס בין שווי החברה לנפח המסחר הוא גבוה.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.