להשקיע באגירת אנרגיה

היום נחשפתי לסקטור השקעה חדש – חברות שאוגרות אנרגיה – Energy Storage.

כמה כבר דובר על הרצון והצורך של העולם לזנוח את האנרגיה הישנה, הרעה והמזהמת – פחם, דלק ואפילו לעיתים גם גז.

כספים רבים מושקעים בחברות רבות סביב הגלובוס במטרה לפתח ולייעל את סקטור האנרגיה הירוקה \ אנרגיה מתחדשת – כזאת שלא תפגע בכדור שלנו, שלא תזהם את האוויר ושתהיה זמינה בכל עת.

אכן תחום האנרגיה הירוקה \ מתחדשת צבר תאוצה בשנים האחרונות.

אך מה עם אגירת האנרגיה הזאת? מה עם תחנת רוח שהסתובבה לה שעות ולא היה דורש לאנרגיה שזה עתה יוצרה וירדה לטמיון? מה עם קולט שמש שאגר קרני שמש חמימות אך לא נעשה שימוש באנרגיה בזמן הזה?

נוצר סוג של מצוקה להזרמת האנרגיה לכשתידרש. צריך פתרון.

הפתרון הוא בדמות טכנולוגיה שתאפשר לאגור את האנרגיה ולשחררה בעת ובהתאם לצורך.

יש שיטות רבות ומגוונות לאגירת אנרגיה למשל סוללות, אוויר דחוס, אגירה שאובה, אגירה תרמית, אגירה מכנית, אגירת אנרגיה קינטית, אגירה בקבלי על, מצברים ועוד.

בין החברות הבולטות בסקטור אגירת אנרגיה ניתן למנות את: FUELCWLL ENERGY, PLUG POWER, DOOSAN FUEL CELL, BLOOM ENERGY, LG CHEM, LIVENT ועוד.

לסקטור יש גם זווית ישראלית בדמות חברת אוגווינד (1105907). החברה עוסקת בתחום אגירת אנרגיה ופיתחה מערכת אגירת אוויר דחוס תת קרקעית, המאפשרת חיסכון בתצרוכת עלויות דיחוס האוויר. נכון להיום החברה נסחרת בשווי שוק של קרוב ל 1.3 מיליארד שקל.

אז נכון, מדובר ממש בתת סקטור. אך עדיין, לאור ההתפתחויות בתחום האנרגיה הירוקה, האנרגיה המתחדשת וכל ההתפתחות הטכנולוגית שמסביב, תחום שגדל ומתרחב מיום ליום ותחום שההשקעות בו גדלות ומתרחבות מיום ליום, שווה לשים דגש לתת הסקטור הזה ולבחון האם יש לו מקום בתיק ההשקעות שלנו.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.