סיסקו

אחת מהחברות הגדולות בעולם שעדיין נסחרת מתחת לשווי בו נסחרה בשיא בועת הדוט-קום בשנת 2000.


21 שנה שבהן המניה לא החזירה למשקיעים את המחיר. דוגמא יוצאת דופן של השקעה לטווח ארוך עם אפס תוצאות.

החברה פועלת במגוון רחב של סקטורים – בתחום הנתבים שמכוונים את תנועת האינטרנט בעולם כולו, תוכנה וענן. החברה מצליחה לגדול ולהתפתח, הן בתחום הפיננסי והן בתחום המקצועי, בעיקר באמצעות מיזוגים ורכישות. לחברה יש נציגות רחבה בישראל והיא ביצעה רכישות של חברות ישראליות במיליארדי דולרים.

לאוהבי ESG החברה לא מצטיינת ומדורגת נמוך.

מפאת גודלה החברה מסוקרת ע”י עשרות אנליסטים שמנתחים כל תנועה וכל דולר שזז בדוחותיה.

האנליזות האופטימיות מדברות על מחיר של 79 דולר למניה ואלו הפסימיות מדברות על 58 דולר למניה. כיום המניה נסחרת במחיר של 61 דולר.

הדוחות של החברה מספרים על חברה שמוכרת סביב 50 מיליארד דולר כל שנה במהלך ה 4 שנים האחרונות עליהם היא מרוויחה נטו סביב 11 מיליארד דולר. פרט לשנת 2018 בה החברה הרוויחה מיליוני דולרים בודדים.

כל אלו נתוני היסטוריה. נתוני עבר.

צריך לזכור שמניה עולה כאשר הציפיות ממנה לעתיד – עולות. וכשיש אכזבה – המניה חוטפת.

למשל, הדוח האחרון של סיסקו. הדוח אכן היה טוב והצביע על צמיחה בהכנסות אך הנהלת החברה אמרה למשקיעים שיש חשש לפגיעה בשורת הרווח הגולמי קדימה מה שהספיק לשלוח את המניה לירידות.

בוא נבחן את המצב לעתיד – 2022, 2023.

בחברה רואים צמיחה גבוה מציפיות האנליסטים ולכן, לטעמי, התקדמות החברה ועמידה ביעדים תקפיץ גם את ציפיות השוק ויעלה את מחיר המניה.

ככל שהחברה תצליח להתגבר על מכשולי שרשרת האספקה (עניין עולמי ולא של סיסקו) – אני גורס שיהיה לה קל יותר להשיג את יעדי הצמיחה ואף להעלותן לשנת 2022 ולשנת 2023.

לצד זה, כל המגזר הטכנולוגי קיבל דחיפה עצומה כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה העולמי ולטעמי החברה עדיין לא גזרה את הקופון שלה מהדחיפה הזאת, וזאת על אף שהיא מממוצבת מצוין בכל הסקטורים שנהנים מפריחה בתוך משבר הקורונה.

אני גוזר למניות החברה מחיר של 79-83 דולר ב-18 החודשים הקרובים.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.