להשקיע בכלכלת ישראל

להשקיע בכלכלת ישראל יכול להיות משהו מאוד מאתגר.

האם השקעה במניות מדד תל אביב 35, מדד המניות המוביל בבורסה המקומית בשווי שוק, יכול לתת מענה? או אולי המדד הרחב יותר – ת”א 125?

על מנת להשקיע בכלכלת ישראל יש צורך בבחירה מדוקדקת של חברות המייצגות באופן בולט את הכלכלה בישראל ולמצוא את המסד שיכול לייצג באופן הולם את החברות.

חברת אינדקס (indeX) לקחה את הרעיון צעד אחד קדימה והשיקה מדד מייצג.

המדד כולל מעל 200 חברות בישראל שמניותהן נסחרות בבורסה בהתאם לשווי שוק עם הטיה לענפים כלכליים בהתאם למשקלם בתמ”ג (תוצר מקומי גולמי) של המגזר העסקי בישראל.

פרמטר נוסף במדד הוא שהחברות יציגו רווחיות עקבית לאורך זמן.

שווי החברות במדד נושק ל 900 מיליארד שקל עם מכפיל רווח של 18, מכפיל הון 3.3 ותשואת דיבידנד של מעל 2%.

משקל מניה במדד לא יעלה על 8% ובכל רבעון יעודכנו החברות במדד בהתאם למשקלן החדש ובכל שנה יעודכן הרכב החברות במדד.

בין הסקטורים במדד ניתן למנות את סקטור התעשיה, נדל”ן, פיננסים, אנרגיה ותשתיות, צריכה ותקשורת.

בין החברות הבולטות במדד ניתן למנות את נייס, איי.סי.אל, אלביט מערכות, לאומי, פריגו, עזריאלי ושפיר הנדסה.

עפ”י חישוב אינדקס (עורך המדד) – החזקה במדד במהלך 3 השנים האחרונות היה מניב תשואה של 84% בסטיית תקן של 18% ושארפ 1.2.

ניתן להיחשף למדד ב – 2 דרכים:

הראשונה – קניה של כל מניות המדד בהתאם למשקלן ולפעול בהתאם לשינויים ע”י עורך המדד.

השניה – קרן נאמנות מחקה.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.