בוא נצא לחופשה ולנופש

שנתיים של קורונה דיכאו לא מעט מגזרים.

בין הבולטים – מגזר התיירות והנופש והנגזרות הרבות שלו.

אני עדיין זוכר את אוניית הנופש – נסיכת היהלום – בתחילת פברואר 2020 שקיבלה את השם “אוניית הקורונה” ועגנה בבידוד מוחלט מול חופי יפן. פחות מחודש לאחר מכן כל עולם התיירות והנופש נדם.

אניות נופש, כפרי נופש, מלונות, בתי הארחה, אתרי סקי, טיסות, נסיעות, פארקי שעשועים, טרקים בטבע, משרדי נסיעות מדריכי טיולים, השכרת רכבים, ערי הימורים ועוד ועוד פעילות נופש ותיירות, כשלצידי אלה יש אלפי עסקים נותני שרותים נוספים – הכל נדם ועצר מלכת.

כדוגמאות בלבד, באותה תקופה מניות כמו קרניבל קרוז (CCL) ירדה חדות משער של 50$ לשער של 8.5$ בחודש, מניות חברת התעופה אמריקן איירליננס (AAL) ירדו משער של 28$ לשער של 9$ בחודש, מניות חברת המלונות העולמית הילטון (HLT) ירדו משער של 113$ לשער של 55$ בחודש, חברת השכרת הרכב אוויס (CAR) ירדה משער של 48$ לשער של 11$ בחודש .

אלו לא מספרים שרואים כל יום. אולי פעם בעשרות שנים.

מאז עברו הרבה וירוסי קורונה באוויר וכולנו הפכנו להיות מומחים לווריאנטים ומוטציות מתפתחות.

אני חושב שהעולם הצליח לא רע בהתמודדות עם הקורונה וההתקדמות בהתמודדות רק הולכת ומשתפרת.

הציפיות לחיסונים והתרופות הרימו את חברות סקטור התיירות והנופש ולאחר שחברות כמו פייזר ומודרנה אכן הצליחו להביא לעולם פתרונות בריאותיים הסקטור החל להרים ראש במהרה.

ועדיין, העולם כמהה לצאת ולהתאוורר, לנפוש ולבלות וככל שחולף הזמן, העולם מתרגל לקורונה, לפתרונות הבריאותיים ואולי גם להיחלשות ההתפתחות במחלה.

לאור האמור אני חושב שחשיפה לסקטור שיכול להציג רק צמיחה בשנים הקרובות ואפילו צמיחה חזקה – בהחלט כדאי לבחון איך פותחים פוזיציה.

מי שקורא אותי יודע שאני בעד חשיפה רוחבית באמצעות קרן נאמנות או ETF וזאת על מנת להימנע מחשיפה לסקטור טוב וחיובי אך חברה כושלת ומניה יורדת.

החשיפה למדד או סקטור באמצעות קרנות מאפשר צמצום משמעותי בסיכון תוך וויתור ברור על פוטנציאל תשואות גבוה – בסיכון גבוה – בנייר הבודד.

בישראל יש קרנות המחקות את סקטור התיירות והנופש מבית: MTF ושל תכלית TTF

יש גם קרן מנוהלת של אלטשולר.

בוול סטריט נסחרות תעודות ETF עוקבות כגון: JETS, AWAY, PEJ

החמרה במחלה או התפתחות מוטציות שעומדות בפני התרופות והחיסונים – תשנה לחלוטין את התמונה.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.