הסקטור נתן – הסקטור לקח

במרץ 2020 השתוללה הקורונה במרחבים הפיננסים והבורסות בעולם צנחו בעשרות אחוזים. לאחר ההלם הראשוני, המשקיעים היותר מנוסים החלו לחפש מה יכול לעניין אותם בשעות הקשות ההם והבינו מהר מאוד שהסקטורים הטכנולוגים הולכים להוביל.

העבודה מהבית, הקניות אונליין ומעבר של חיי העולם כולו מהמרחב הפיזי למרחבי הסייבר העניקו דחיפה אדירה לסקטורים שיתמכו בעולם החדש הזה.

חברות שפעלו בתחומים כמו אי-קומרס, טכנולוגיית ענן, תקשורת 5G, פינטק ועוד.. לא עמדו בעומס הביקושים וככל שחלף הזמן התוצאות הפיננסיות שלהן נצמדו לעליות שערים במניות.

המשקיעים הבינו שהחמאה מרוחה בצד הטכנולוגי והקפיצו את הסקטורים הטכנולוגים שקשורים לעובדה שכל העולם תקוע בבית.

מנגד, כל הסקטורים שהוקפאו חטפו ירידות שערים חדות מאוד. למשל תיירות ונופש, קניונים, חדרי כושר, תחבורה, משרדים, מסעדות ועוד.

האם הקורונה מאחורינו? איני יודע.

דבר אחד בטוח.. העולם כבר פחות פוחד ועוד יותר מכך – כבר לא סגור וספון בביתו.

העובדה שיש בכל העולם הבנה של חיים לצד הקורונה (אולי עד הוריאנט הבא?!) היא כמעט עובדה מוגמרת.

ולכן, הגיוני שסקטור שצלל עם הופעת הקורונה יחל להראות ניצני התאוששות. מאידך, סקטור שפרח עם ההבנה של השפעות הקורונה יחל להראות סימני התקררות.

עכשיו נשאלת השאלה הכי חשובה – האם אתם כאן על מנת לתזמן את השוק ולהיות סוחרים – או – להבין שתזמון שוק הוא רק בידי אלו שיש להם כדור בדולח ואתם כאן על מנת להשקיע ליותר מיומיים שלושה.

אני תומך בגישה שיש לא מעט סקטורים שיחוו התאוששות בעקבות ההחלטה על חיים לצד הקורונה. סקטורים שנפגעו מהמגיפה באופן אנוש ומתחילים לראות ניצני התאוששות. אני גם תומך בהייפ הטכנולוגי שהיה כאן בשנתיים האחרונות. העובדה שהעולם הצליח לתפקד איכשהו תוך כדי בידודים וסגרים וזאת בזכות התפתחויות טכנולגיות מדהימות – רק תמשיך לתת לחברות כוח להמשיך להתפתח ולגדול.

הסקטורים שנפגעו מהקורונה הם יותר מהדור הישן – כמו אלו שהזכרתי מעלה – קניונים, מרכזי קניות, משרדים, אניות קרוזים, בתי מלון, חנויות אופליין, מסעדות, מפעלים לאו-טק ועוד.

בחיבור הנתונים אני חושב שהסקטורים שנפגעו הם השקעה מעניינת ויכולים לרשום תשואה עודפת.

הכל טוב ויפה ובלבד – ובלבד שאתם משקיעים ויש לכם אורך רוח. הכל טוב ויפה ובלבד – ובלבד שאתם באים לשווקים ומבינים שזה טיול לאורך שנים. = או אז סביר להניח שתהנו מהפירות המתוקים שהבורסה יכולה להציע.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.