הסבר קצר על המתרחש בשווקים

ממש לאחרונה הוצאתי דיווח מיוחד ללקוחותיי עם הסבר קצר ובסיסי על המתרחש בשווקים – למה ומדוע..

בחודשים האחרונים הבורסות בעולם גועשות ורועשות ובעיקר – יורדות. אסביר בקצרה ובפשטות מה קורה..

בשוק צומח יש צריכה מוגברת שגוררת עלייה במכירות וברווחים של החברות מה שגורר עליה במחיר המניות. הצריכה המוגברת ועוד שלל אירועים אחרים (מגיפה, מלחמה, מתיחות מדינית או בטחונית ועוד) יכולה להגביר את התיאבון או ההכרח של החברות להעלאת מחירים. העלאת מחירים גוררת אינפלציה (שחיקה של הכסף) ועל מנת למנוע זאת הבנק המרכזי מעלה ריבית. העלאת ריבית מצננת את הצריכה ופוגעת ברווחי החברות מה שמשפיע באופן שלילי על המניות.

וככה הגלגל הכלכלי מסתובב לו והמשקיעים נעים בין תאוות בצע מצד אחד וחששות ופחדים מהצד השני. זה כמובן משליך ישירות על תיק ההשקעות שלנו שנשחק ואני יודע שלא פשוט לראות את תיק ההשקעות יורד ומפסיד כסף.

אני לא נבהל ואני לא בפאניקה.

ירידות שערים הם חלק מהמשחק שלנו. השווקים הפיננסים עולים ויורדים וחייבים לדעת להכיל את שני הצדדים. בחודשים האחרונים ביצענו, ונמשיך לבצע, התאמות בעיקר בגזרת הטכנולוגיה שהיא הכי רגישה בימים אלו. הייעוץ העקבי שלי לפעול בעיקר דרך ETF, קרנות נאמנות, קרנות מחקות וקרנות סל מוכיח את עצמו בימים אלו כאשר משקיעי המניות הישירות ספגו הפסדים של 60-70-80 אחוז ולפעמים יותר. אני מזכיר – לא באים לסיבוב קצר בבורסה ולא באנו לעקוץ ולברוח. ולכן – אני חושב שאפשר להוריד את מפלס החששות (אם קיימים כאלה) ולהבין שאנחנו משקיעים, ובטווח הזמן הקצר בהחלט יש אירועים כפי שאנו חווים היום.

כמובן שאני זמין לכל שאלה.

אשמח לעמוד לרשותכם בכל פנייה ושאלה בטלפון 050-8372505

אתם מוזמנים להירשם לערוץ הטלגרם לדיווחים שוטפים: https://t.me/guyhazan1

מאחל לכם שבוע נפלא 💐🌺.ובריאות איתנה.