תשואות אג”ח בארץ ובחו”ל

אחרי תקופה ארוכה של ריביות אפס הגיע שנת 2022 וטרפה את הקלפים.

הריביות בעולם החלו לעלות וההשקעה באגרות חוב חזרה למרכז העניינים.

צריך לזכור, עליית ריבית פוגעת במחזיקי אג”ח ומי שחושב שהריבית בעולם תמשיך לטפס – שלא יבצע פעולה. עם זאת, כמו תמיד, צריך להבין ולקחת בחשבון שלא ניתן לתזמן את השוק וגם לא את תנועת הריבית ותנועת אגרות החוב שנגזרות ממנה.

נכון להיום ניתן לקבע תשואה שקלית של מעל 4.5% עם אפס סיכון. נכון, מדובר רק על שנה אחת קדימה. האם עוד שנה התשואה תהיה דומה? אני מעריך שלא.

מדובר על מק”מ (מלווה קצר מועד, אג”ח קצר מועד של בנק ישראל) לשנה ואם נקנה היום נבטיח וננעל תשואה שקלית של 4.7% לשנה.

אם נרצה לנעול השקעה לזמן ארוך יותר נאלץ לוותר על תשואות.

התשואה באג”ח ממשלתי שקלי לשנתיים עומדת על מעל 4.4% ואילו התשואה השקלית ל 10 שנים עומדת על קצת מעל 4%.

יש הבדל מהותי בקנית אגרות חוב בארץ ובוול סטריט.

בעוד שבארץ ניתן לבצע קניה בבורסה באופן זהה למניות ובסכומי מינימום בכסף לא גדולים – בוול סטריט המסחר הוא OTC ויש לא מעט סדרות אג”ח עם מינימום השקעה של עשרות או מאות אלפי דולרים.

הפתרון המתאים הוא באמצעות ETF או באמצעות קרנות נאמנות מתאימות.

בארץ יש לא מעט קרנות מחקות המאפשרות חשיפה למגוון רחב של אג”ח חו”ל ומגוון חשיפות למח”מ.

אג”ח ממשלתי ארה”ב ל 10 שנים נסחר בתשואה של 3.9% ותשואה של אג”ח במח”מ 1-3 יעלה על 1.3%.

אני מאוד בעד להיחשף לאגרות חוב באמצעות קרנות מחקות בשקלים, הן אג”ח ישראליות והן חו”ל.

ניתן לפזר בין סוגי החשיפות, ממשלתי או קונצרני, וכן לפזר מח”מ, ולקבל מענה מצויין לתשואות הגבוהות השוררות היום בשווקים.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.