מדד הניקיי במבט טכני

לפני המון שנים כשהניתוח הטכני תפס אצלי מקום מרכזי במערכת קבלת ההחלטות, אהבתי להעלות על הכתב כל מיני אנליזות על בסיס הניתוח הטכני. אהבתי להסביר בכתב איך וכיצד שיטת הניתוח הטכני מטיבה עם הנייר ערך עליו כתבתי. יתכן ובחיפוש קל ברשת יהיה ניתן למצוא ניתוחים כאלה מהעבר.

אהבתי להתבונן בגרף המחירים, למתוח קווים, לבחון את קווי ההתנגדות ואת קווי התמיכה, לבדוק את מדדי ה – RSI או ה – MACD או כל מדד עוצמה אחר. אהבתי גם לעשות שימוש בממוצעים השונים לתקופות זמן שונות.

אך בעיקר אהבתי לקבל תמונה ונקודה – מתי לפתוח פוזיציה.

כמובן שהניתוח הטכני כבודו במקומו מונח אך הוא בשום פנים ואופן לא יכול להוות כלי יחיד במערכת קבלת ההחלטות. תפקידו הוא מאוד מצומצם ומינורי.

אז למה נזכרתי לכתוב על הניתוח הטכני?

היום בבוקר קראתי דיווח באחד האתרים הכלכליים כי מדד הניקיי נמצא בשיאו. הלכתי לבדוק. הוא לא!

מה שקפץ לי ישר לעין היה מבנה גרף המחירים של מדד הניקיי 225. הגרף  “המזמין” לבחון אותו באמצעות ניתוח טכני.

המדד כבר 20 שנה ויותר נמצא תחת דישדוש עמוק ובמסגרות הזמן הבינוניות והקצרות נראה סופר מעניין. הממוצעים מסודרים באופן הנכון ומדדי העוצמה מעידים על תנועה חיובית.

האם על בסיס נתונים אלו אפתח פוזיציה? לא! אך היה נעים להיזכר.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.