השקעה באינטיליגנציה מלאכותית AI

מדעי הנתונים (AI) – מדובר בטכנולוגיה מטורפת.

הקונספט מטורף עוד יותר – מכונה שתחשוב בדיוק כמו בן אדם, תכתוב כמוהו, תתנסח כמוהו, תהיה מפולפלת כמוהו, תביא נימוקים כמוהו, תסיק מסקנות כמוהו ותפעל כמוהו – רק הרבה יותר מ-ה-ר.

הטכנולוגיה עושה שימוש בכל הידע הקיים, במהירות עצומה, ומצליחה להביא פתרון יעיל ומדויק לכל דורש. מעבר לכך, המערכות גם לומדות בעצמן על יכולות השיפור לקראת הצעד הבא. כחלק משיפור השירות והתפוקה חברות בעולם מאמצות עוד ועוד את הטכנולוגיה.

התפתחות מיחשוב הענן, לפיו הכל נמצא אי שם בענן ולא במחשב, מסגרת המתכת שמונחת ממש לידנו, מאפשר לטכנולוגית הנתונים לזרום באין מפריע ולהביא תוצאות מהירות ומדוייקות מאוקיינוס נתונים כמעט אינסופי.

כמובן שהעולם העסקי והפיננסי כבר הבין את הפוטנציאל הגלום בתחום.

אני טוען שעדיין התחום בטול פיננסית אם כי יש עדיין לאן לשאוף על מנת שתהיה הצדקה לשוויים גבוהים מהיום. ומאחר שהתחום חושב מהר יותר מכל אדם – כך יתכן שההצדקה לשוויים גבוהים תגיע הרבה יותר מהר ממה שאני חושב.

על אף שמדובר בסקטור מבטיח מאוד, בשנת 2022 המניות של חברות התחום ירדו בעשרות אחוזים. הגיוני. מתחילת שנת 2023 הסקטור כבר עלה סביב 20% והסוגיה היא האם השוק “יעוף” על הסקטור ויחזור לתת לו שוויים גבוהים שיתאימו לציפיות. בשלוש השנים האחרונות הסקטור עלה סביב 20%.

חשוב לזכור, שווי גבוה ניתן לפוטנציאל ולא לחדשות בפועל. אם סקטור האינטיליגנציה המלאכותית ימשיך לצמוח כמו היום ועם צפי להאצת הצמיחה, השווי הגבוה יגיע מוקדם מהצפוי.

בין החברות הגדולות שפועלות בתחום ה AI: אנבידיה, סיילסורס, מייקרוסופט, סאפ, אדובי, אמזון, אורקל ועוד.

מדובר כאמור על חברות שמייצרות לפחות 50% מההכנסות שלהן ממוצרים או שירותים בתחום האינטיליגנציה המלאכותית כגון למידת מכונה, הסקת מסקנות, תוכנת פרודוקטיביות, ניתוח נתונים ביג דאטה, למידת מכונה, מוליכים ללמידת מכונה, חיישנים, מעבדי אותות לראיית מכונה, עיבוד שפה טבעית, זיהוי קול ועוד.

אז איך משקיעים ב – AI?

ראשית אכתוב שנכון להיום אני מסווג את ההשקעה מהסוג הזה כבעלת סיכון גבוה. התנודתיות הגבוה וסטיית התקן הגבוה אינן מתאימות לכל משקיע. עם זאת, מי שכבר בחר לקחת את הסיכון – אז פוטנציאל הסיכוי אמור לפצות על הסיכון הקיים.

אפשר להשקיע באופן ישיר בחברות התחום. ישנן חברות טהורות יותר (שניתן לשייכן באופן מלא לתחום) ויש חברות טיפה יותר “מלוכלכות” שפועלות במגוון נוסף של טכנולוגיות.

אפשר להשקיע גם באמצעות קרנות נאמנות אקטיביות או מחקות בישראל או בחו”ל, או באמצעות ETF בחו”ל.

דוגמא לקרנות בישראל:

MTF מחקה ( Bluestar Artificial Intelligence (4D מנוטרלת דולר

ילין לפידות מחקה אינדקס שבבים גלובלי – מבוסס AI

תכלית TTF Nasdaq CTA US Artificial Intelligence and Robotics מנוטרלת מט”ח

חו”ל ETF:

BOTZ, IRBO, ROBT

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.