המירוץ לתשואה

החלטתם ללמוד השקעות ולנהל את תיק ההשקעות שלכם בעצמכם. החלטה נבונה.

הבורות הפיננסית היא נחלתם של כלל אזרחי העולם. גם אלו שחיים במדינות העולם השלישי.

אם החלטתם לקחת אחריות וללמוד את התחום – לקחתם החלטה נבונה וחשובה.

לומדים מהו שוק ההון, מהי השקעה, מניות, אגרות חוב, מדדים, קרנות נאמנות, שיטות השקעה שונות וקריאה אינטנסיבית של דוחות כספיים, חדשות ואירועים כלכליים.

אחרי לימודים מעמיקים ולאחר שצברתם קצת ביטחון אתם מחליטים לקפוץ למים ולקנות מניות ולנסות להשיג תשואה.

אכתוב כבר עכשיו שלא כולם בנויים לזה. לא כולם יכולים ללמוד לבד ועוד יותר מכך, גם אם החלטתם שאתם יכולים ללמוד לבד ואכן למדתם – זה לא הופך אתכם למשקיעים טובים שיכולים להשיג תשואה.

אז קפצתם למים וקניתם מניה ובו ברגע מתחיל שלב חדש – השלב הפסיכולוגי. השלב שבו התנודות במניה ובבורסה גורמות לכם לעצב או שמחה ויתכן אף לסערת רגשות ותהיות האם למכור במינוס אחוז או למכור בפלוס חמישה אחוז וכל תנודה במניה מעלה תהיות ובדיקת מחיר ותנודה בכל רגע נתון.

השלב הפסיכולוגי הוא הרבה יותר קשה להתמודדות מאשר הפן המקצועי וגם הוא צריך לימוד ואימון רב לפני שמגיעים לרמה המצופה.

ושוב, לא כולם בנויים לזה.

אתם יכולים להיות סופר מקצועיים אך נכים פסיכולוגית (רק בנושא ההשקעות, כן?!) ואתם יכולים להיות קשוחים אבן שיש אך לא הכי שולטים במקצועי.

בין שאתם לא שולטים במקצועי או שופעים בפסיכולוגיה שמונעת ממכם לייצר תשואה – זה לא אומר שעליכם לוותר לעצמכם.

גם בחירת בעל מקצוע שינהל עבורכם את תיק ההשקעות היא החלטה ששזור בה גם בחינת הפן המקצועי וגם זה הפסיכולוגי. גם פה מדובר בעבודה שצריך לבצע והיא אינה פשוטה.

ולעניין המירוץ לתשואה.. בין שאתם מנהלים את ההשקעות שלכם לבד ובין אם באמצעות איש מקצוע – תשאפו לתשואה שתענה על דרישות הסיכון שלכם ואל תתפתו למספרי השוואה ומדדי בנצ’מרק כ’כזה ראה וקדש’.

כפי שהבנתם בתהליך שעברתם – ניהול תיק ההשקעות וניהול הסיכון הוא עסק לא פשוט והמירוץ לתשואה רצוף מהמורות רבות מאוד – כאלו מקצועיות וכאלו פסיכולוגיות.