רכבים נוסעים על מימן

ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הרכב אינה שונה מההתפתחות הטכנולוגית בכל התחומים האחרים.

ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הרכב היתה תקועה שנים רבות. רוב חיי ההתפתחות היתה תקועה כמעט 100 שנה והקפיצה הגדולה החלה עם האפשרות לפתח רכב היברידי ולאחר מכן, עם קפיצה גדולה מאוד, בתחום הרכב החשמלי.

100 שנים נסעו המכוניות על בנזין וסולר וההתפתחות היחידה היתה בצריכת הדלק שהלכה ופחתה. התפתחויות טכנולוגיות נוספות היו רק מסביב.

חברת טסלה (TSLA) היתה חלוצה. החברה החלה לפתח, לייצר, לשווק ולמכור רכבים חשמליים. רכבים שנוסעים על הכביש בכוח החשמל. אכן התפתחות משמעותית.

ההתפתחות הבאה שעל הפרק היא רכבים אוטונומיים שהם רכבים שאינם מצריכים מגע יד אדם. פה אני יותר סקפטי. אלא אם כל המכוניות על הכביש יהיו על בסיס רכבים אוטונומיים.

אך מה קורה כאשר יש ביקוש גדול מאוד לחשמל על מנת להניע את כל רכבי העולם? תחת הנחה שהביקוש לחשמל יעלה משמעותית יתכן והוא כבר לא יהיה זול ועוד יותר מכך, הרצון להגיע למצב של אי זיהום אוויר באמצעות רכבים חשמליים יתקזז אל מול ייצור החשמל המוגבר.

התוצאה תהיה גם חשמל יקר יותר עבור כל קילומטר נסיעה וגם זיהום אוויר על מנת לייצר את החשמל.

אל מול כל החשמל הזה מתפתחת לה תעשיה שהיא הרבה יותר זולה, הרבה יותר זמינה והרבה הרבה יותר נקיה.

מדובר על רכבים שנעים על בסיס מנועי מימן.

מאחר והתחום עדיין בחיתוליו המחירים עדיין יקרים והכדאיות לשחרר רכבים אלו לשוק – עדיין אינה ברת קיימה.

הרכב יקר, תא הדלק יקר, חוסר בתשתיות תחנות תדלוק ועוד.

עם זאת, כל חברות הרכב הגדולות כבר פיתחו רכבים מונעי מימן כאשר המובילה היא חברת הרכב טויוטה.

גם החברות הגדולות האחרות נמצאות בתחום: BMW, ניסאן, פורד ועוד. לצד החברות הגדולות יש גם חברות קטנות שפועלות בתחום.

על מנת להשקיע בתחום ניתן פשוט לקנות מניות של החברות הגדולות, או הקטנות, הפועלות בתחום ויש כמובן ETF שנסחרים בבורסות.

אך כמו הרכב החשמלי, כך גם הרכב המימני יגיע בסוף אל השוק.

רכב הנע על בסיס מימן מציע יתרונות רבים כמו נסיעה זולה מאוד, ביצועי רכב טובים יותר, טעינה סופר מהירה (עניין של דקות) ואפס זיהום אוויר.

מאחר וההתפתחויות הטכנולוגיות הן מאוד מהירות אני חושב שלא יקח עוד שנים רבות עד שרכבים מסוג זה ינועו על הכביש.

מי תהיה הטסלה של רכבי המימן?

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.