למה להשקיע בקרנות נאמנות

משקיעים ברחבי העולם, בין שהם מקצועיים ובין שמתחילים, בין שמביני עניין ובין שמהמרים, בין שאוהבי סיכון ובין ששונאים, מחפשים תמיד את אותה נקודה – להשיג את התשואה הטובה ביותר.

לטובת העניין הם מוכנים לעשות כמעט הכל על אף שכולנו יודעים שלהשיג את התשואה הטובה ביותר כרוך בסיכונים לא מבוטלים שיכולים להביא אותנו בסופו של יום בדיוק לצד השני של המשוואה – התשואה הכי פחות טובה.

נתון חשוב: התשואה הטובה ביותר אינה הגבוה ביותר. תשואה טובה היא זו שעונה על צרכי הסיכון של המשקיע וכמה תשואה התקבלה תחת המגבלות סיכון שהוצבו על תיק ההשקעות.

לא סתם פעילי שוק ההון יודעים שלא ניתן להבטיח תשואה וכאשר המילה סיכון וכסף נכרכות יחדיו, יתכן והגרוע מכל יתממש – הסיכון. ואז התשואה תהיה נמוכה או אפילו שלילית.

יש מגוון דרכים רחב ליטול סיכון לטובת השגת התשואה הנשגבת.

אני בעד שימוש בקרנות נאמנות (לטובת התשואה הטובה ביותר אפשר להשקיע במניות באופן ישיר, באגרות חוב, בחוזים, באופציות, במט”ח, בסחורות ובמטבעות קריפטוגרפים ועוד).

השימוש בקרנות נאמנות לטובת תיק ההשקעות שלנו מאפשר לנו לקבל חשיפה רחבה לסיגמנט הרלוונטי אליו רצינו להיחשף – מניות, אג”ח, מדדים, בארץ, בחו”ל, מדדים, סחורות ועוד.

הרצון להגיע אל התשואה הטובה ביותר באמצעות קרנות נאמנות מאפשר לנו להשקיע עם הרבה פחות סיכון לטובת הרבה יותר תשואה. בעוד שהשקעה במניות של חברה מסוימת יכולה להעיף לנו את התשואה בתיק ההשקעות למעלה – כך היא יכולה לפגוע בתשואה. בעוד השקעה באג”ח סטרייט יכולה לסדר לנו תשואה פנומינלית ככה הסדר החוב יכול לזעזע לנו את תיק ההשקעות.

כמו כן, היכולות המחקריות של רוב המשקיעים הן די מוגבלות וגם במחלקות המחקר הגדולות ביותר בעולם, עם שורת אנליסטים מובילים, לא ניתן תמיד לזהות את השאת התשואה הטובה ביותר.

קרן נאמנות בבסיסה היא סל שאליו נקלטים כל הכספים של המשקיעים כאשר מדיניות ההשקעה של הקרן ידועה מראש וניתן לקרוא אותה בתשקיף הקרן.

קרן נאמנות מנוהלת היא עם יותר חופשיות לביצוע השקעות שונות (הכל בכפוף לתשקיף) בעוד שקרן מחקה אינה תלויה במנהל כוכב אלא מחקה את המדד הרלוונטי (בכפוף לתשקיף).

הקרנות נקראות נאמנות מאחר וכספי המשקיעים נמצאים אצל הנאמן עבור המשקיעים ומנהל הקרן רק מבצע את ההשקעות אך אינו “נוגע” בכסף.

שימוש בקרנות נאמנות בתיק ההשקעות מאפשר לנו להיחשף לכל סיגמנט בתיק ההשקעות והתאמת המשקולת הרלוונטית לכל סיגמנט ובמקביל לקבל פיזור במיקרו של כל קרן וקרן. גם להשקיע בקרנות נאמנות מנייתיות וגם לפזר בין סקטורים (נדל”ן, בנקים, קמעונאות, טכנולוגיה), גם להשקיע בקרנות נאמנות אג”חיות וגם לפזר בין קונצרני לממשלתי, בין תקופות מח”מ שונות ועוד.

קרנות הנאמנות גם מראות לנו את ביצועי העבר של מנהל הקרן, את נתוני הסיכון הרלוונטיים (סטית התקן, שארפ ועוד), את כמות הכסף המנוהל, את התנודות במקרי קיצון חיוביים ושליליים ואולי מעל הכל – אפשרות תמידית לקנות ולמכור בלי להיות תלויים בצד שכנגד. סחירות של 100%.

קרנות נאמנות מחקות מאפשרות לנו להשקיע במעקב אחרי ביצועי מדדים, וגם כאן מרחב הפעולה הוא רחב מאוד. בין אם במדדי מניות ראשיים ועד כאלה קטנים ואיזוטריים, מדדי אג”ח מובילים ועד לאג”ח HIGH YIELD, הכל קיים, סחיר וממתין להשקעה שלנו.

קרנות נאמנות משולבות, הן מנוהלות והן מחקות, הן קרנות שיש בהן גם חשיפה למניות וגם לאגרות חוב.

אם רק נשים את האגו בצד ונבין שאנחנו לא וורן באפט ולצד זה נכיר את הסיכון אליו אנחנו מוכנים להיחשף – נבין את משמעות ההשקעה בקרנות נאמנות ואת פוטנציאל החשיפה שהן מאפשרות לנו. תמיד ניתן לשלב בתיק ההשקעות גם השקעה במניות סטרייט, אג”ח סטרייט וקרנות נאמנות.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.