מי אמר בועה?

אני באמת לא מבין כזה גדול בביטקוין. כבר כתבתי עליו בעבר כאן וכאן אך ההשקעה בו לטעמי היא ספקולציה טהורה בלבד.

המטבע נסחר סביב 19,000 דולר. האם זה בועה? באמת שאין לי מושג.

על דבר אחד אני יכול להעיד – כאשר בביטקוין מתערבבות חברות הנסחרות בבורסה – ניתן להעריך במעט מה קורה.

בעולם יש 1300 מטבעות וירטואלים ויש מספר חברות בורסאיות שהחליטו לעסוק בתחום זה.

בעוד שמשקיעים רבים רואים את מחיר המטבע נוסק אך אינם נוגעים בספקולציית הביטקוין – הם יהיו מוכנים כך נראה להיחשף למטבע באמצעות חברות המצהירות שהן נכנסות לתחום זה.

דוגמא בולטת בבורסה של תל אביב היא חברת משאבי טבע שמניותיה נסקו באלפי אחוזים בשנה האחרונה רק כי סיפרה למשקיעים על עיסוקה החדש – מטבעות וירטואלים.

הדוגמא הטריה ביותר בבורסה של תל אביב לבהלת הביטקוין היא חברת אפליי של נעם לניר. החברה הצהירה על כניסתה לתחום כריית הביטקויין ומיד המשקיעים הסתערו על המניות שעלו 250% במחזור מסחר עצום של 24 מיליון שקל.

זה מחזיר אותי לשנת 1999-2000 רגע לפני קריסת הדוט-קום. בימים ההם היתה בהלה למניות של חברות האינטרנט. כל חברת אינטרנט נסחרה בשוויים הזויים של מיליארדי דולרים רק כי החלה לעסוק בתחום ‘האינטרנט’. כל חברה שהוסיפה את הסיומת COM לשמה – מיד קיבלה שווי מטורף בבורסה.

זה נקרא בועה.

האם אנחנו בבועה בכל הקשור למטבעות הוירטואלים? לעת עתה קשה להעריך אך אם המגמה שהחלה תימשך – אז כדאי להיזהר.

.

סקירה זו נועדה לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר גיא חזן – יועץ השקעות סבר כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצע בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותב בלבד ומשקפת את הבנתו ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. גיא חזן – יועץ השקעות לא יהיה אחראי, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הוא אינו יכול לערוב ו/או להיות אחראי למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. גיא חזן – יועץ השקעות, עשוי לייעץ ללקוחותיו להחזיק בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. גיא חזן – יועץ השקעות אינו מתחייב ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.